Cheyenneh Geplaatst: 11 juni 2019 Delen Geplaatst: 11 juni 2019 Sinds een paar dagen geleden doet de wasmachine het niet meer. Eerst dacht ik dat het de inlaatklep was. Na die te hebben doorgemeten en getest werkt het naar behoren. Er is watertoevoer alleen hij wil de was niet draaien. Water komt erbij maar de trommel beweegt niet. Met de hand draait de trommel wel. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 11 juni 2019 Delen Geplaatst: 11 juni 2019 Ik neem aan dat het de L50460FL is. Heb je geen enkele foutmelding in het display staan? Zet de machine eens aan met een gesloten deur, kies voor een wasprogramma en start hem op. Als hij dan begint druk dan de toetsen Start/Pauze en Start uitstel samen in en houd ze ingedrukt. Krijg je nu wel een melding? indien E52 controleer dan de motor koolborstels. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Zie http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Link naar reactie
Cheyenneh Geplaatst: 12 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2019 Ik heb gedaan wat jij zei en ik kreeg de foutcode EF2. Ik weet niet zo goed wat deze foutcode betekend. Ik zie je reactie tegemoet. Alvast hartelijk bedankt met de eerste tip. Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 13 juni 2019 Delen Geplaatst: 13 juni 2019 EF2 betekend dat de machine veel te veel schuim heeft gedetecteerd. Laat de machine eerst eens geheel leeg lopen. Doe dit via het pompfilter (eerst via het tuitje hiervan, dus niet gelijk los draaien...) Zie http://www.electrolux-ui.com/DocumentDownLoad.aspx?DocURL=2014132914862umNL.pdf pagina 18. Zet de dop weer terug en sluit het tuitje. Giet dan via het wasmiddelen bakje een paar gieters met heet water in de machine (niet lekken via de zeepbak anders krijg je er nog een storing bij.) Laat de machine even staan inweken en laat hem dan weer volledig leeg lopen via het pompfilter. Doe dit een paar keer achter elkaar. Zet de machine dan weer aan, met een beetje geluk is de foutmelding dan over. Zo ja: geef de machine dan een beurt met een machine reiniger en gebruik aanzienlijk minder wasmiddel. Link naar reactie
Cheyenneh Geplaatst: 14 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2019 Heb het geprobeerd heb hem een paar keer doorgespoeld. Blijf echter de foutcode aanhouden en hij gooit er geen water bij. Heb nog steeds EF2. Wat moet ik nu doen? Het zeepsop is allemaal al weg. Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 14 juni 2019 Delen Geplaatst: 14 juni 2019 Mogelijk ook nog een probleem met de waterhoogte meting door de nivo regelaar. Verwijder bovenblad. De nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet slangetje weer terug. Probeer hem dan nog eens. Link naar reactie
Cheyenneh Geplaatst: 24 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2019 Beste Harry, Gedaan wat jij zei en nog een aantal keer de wasmachine door gespoeld met liters water. De wasmachine doet het weer. Bedankt voor je snelle reacties, het heeft me veel geld bespaard! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.