Ga naar inhoud

Printen van Win2000 command naar netwerkprinter


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Ik heb deze vraag ook gepost bij servers. Ik vermoed echter dat mijn probleem meer een win2000 dan server vraag is. Mijn vraag is hoe ik vanuit een win2000 command box naar een netwerk printer kan printen. Originele vraag: ------------------------- Hallo allemaal (ik heb geen eerdere posting van dit probleem kunnen vinden) Ik heb een netwerk met een freesco router. De freesco router is als printserver ingericht Mijn PC heeft win2000 als besturingssysteem. De printer aan de freesco router is een HP 690c Mijn eigenlijke probleem: - Ik wil graag het programma FTE als console text editor gebruiken. Alles werkt prima, behalve het printen. Ik krijg steeds het bericht: error printing [filenaam] to \DEV\PRN. - Ik vermoed dat ik in fte een andere printeraansturing moet instellen. Daarom is mijn deelprobleem hoe ik vanuit een Win2000 command box (cmd.exe) een printcommando geef naar de netwerkprinter van de freesco router. Ik denk hiervan af te kunnen leiden hoe ik fte in moet stellen Nog wat meer gegevens. - De router is 10.0.0.1 - Printen vanuit windows programma´s gaat prima. - De printername is IP_10.0.0.1 Ik vermoed dat de printer bij freesco lp1 heet en heb daarom verschillende varianten van NET USE LPT1: \\10.0.0.1\lp1 geprobeerd. Alle varianten leverden echter op "The network path was not found" op Wie heeft hier ervaring mee en zou mij kunnen helpen. Ik heb alles al afgezocht maar geen oplossing kunnen vinden. :-)kc
Link naar reactie
Dat heet Crossposten. Dat is op een forum niet toegestaan. Als je vraag bij het verkeerde onderwerp staat, is het de taak van de moderator om je vraag te verplaatsen. Je kunt hiertoe eventueel een verzoek indienen via "Feedback". Ik heb overigens niet direkt een antwoord. Wel weet ik dat je bij het installeren van je printer-driver onder Windows 98 moet aangeven dat je ook vanuit een DOS-box wilt kunnen printen. Ik vermoed dat iets dergelijks ook in Windows 2000 kan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...