Ga naar inhoud

XP-Pro wachtwoord weg na overgang domein->werkgroep?


Aanbevolen berichten

Ik ben ingelogd als administrator in XP pro op mijn werklaptop. Wilde overschakelen van een domein naar een werkgroep voor mijn thuisnetwerk en herstarte de computer. Ineens kent XP mijn (administrator) wachtwoord niet meer. Geeft foutmelding in de trant van "...make sure User name and domain are correct..", maar ik kan uiteraard het domein niet meer instellen... Wie heeft hier een uitweg voor? [ Dit bericht is bewerkt door: photon op 2002-04-28 12:16 ] [ Dit bericht is bewerkt door: photon op 2002-04-28 17:18 ]
Link naar reactie
Je was ingelogd in het domein als administrator (lokaal of domein) en wilde toen de pc omzetten naar een werkgroep, en toen je dat gedaan had en reboote, kwam je er niet meer in? De authenticatie van de administrator in het domein verloopt via de pdc. Die had dat gedaan, daardoor zat je in het domein. Toen zette je de pc om van domein naar werkgroep, daarbij komt de authenticatie via het domein te vervallen. Lokaal zou dan gewoon je wachtwoord moeten staan. Maar ik moet zeggen, ik heb er in omgekeerde richting zelf ook wel eens mee zitten knoeien en de enige mogelijkheid toen was via een andere pc inloggen in het domein. Maar hoe je dat nu moet regelen, ik zie het niet direct. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Ik was inderdaad ingelogd onder het domein, maar wel offline (dus niet aan het netwerk hangende). Nu ik het heb ingesteld als werkgroep is de mogelijkheid om domein of locaal te kiezen verdwenen... Nu kom ik dus gewoonweg niet meer voorbij het aanlog scherm. Is er misschien een standaard wachtwoord voor administrators in een werkgroep omgeving voor WXP?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...