Ga naar inhoud

Laatste Windows update: de "pictogram-pijltjes" zijn weer te


Aanbevolen berichten

Op zowel mijn home-PC als mijn laptop heb ik met TweakUI de ontsierende pijltjes onderaan de snelkoppelingpictogrammen op het bureaublad verwijderd. Echter, na de meest recente Windows beveiligingsupdate (resp. 2 en 28 maart) zijn die k** dingen weer terug!! Dit is bij zowel IE6.0 als bij IE5.5SP2 (in W98SE). Voor het herstellen heb ik al, helaas zonder succes, het volgende geprobeerd: - in TweakUI bij tab Repair "Rebuild Icons" en "Repair now" - ShellIconCache verwijderd en opnieuw laten aanmaken - IE's opnieuw volledig geinstalleerd - in het register checken van de waarde voor "IsShortcut" - beiden gescand met Ad-Aware en NAV op evt. adware, spyware en virussen (nix dus) - scanreg /fix en scanreg /opt Zoals gezegd heeft dit niet geholpen. Wie kent dit probleem en wat is de oplossing? Gaarne reactie... [ Dit bericht is bewerkt door: chris middelburg op 2002-04-13 17:56 ]
Link naar reactie
Ik heb het ook een paar keer gehad. Wat ik dan deed was de pijltjes met Tweak UI weer zichtbaar maken en dan op de knop toepassen drukken en Tweak UI afsluiten. Daar weer opstarten en weer onzichtbaar maken en toepassen. Meestal was het probleem dan wel opgelost. Tenminste dan waren de pijltjes weg, maar na het rebooten waren ze er weer. Dan deed ik het bovenstaande alleen dan met een reboot er tussen in.
Link naar reactie
[quote:80f250db1e] Op 13-04-2002 15:32 schreef JP-Sjonnie: Ik heb het ook een paar keer gehad. Wat ik dan deed was de pijltjes met Tweak UI weer zichtbaar maken en dan op de knop toepassen drukken en Tweak UI afsluiten. Daar weer opstarten en weer onzichtbaar maken en toepassen. Meestal was het probleem dan wel opgelost. Tenminste dan waren de pijltjes weg, maar na het rebooten waren ze er weer. Dan deed ik het bovenstaande alleen dan met een reboot er tussen in. [/quote:80f250db1e] Bedankt voor de reactie en de tip, haar helaas... het werkt niet. Weer een Windows bug?
Link naar reactie
[quote:ebb77bdc9a] Op 13-04-2002 21:02 schreef TonKlein: Dat komt omdat er een probleempje is met de security update van 7/3. Oplossing: Zet het bestand Shell32.dll terug van je Windows CD-ROM d.n.v. SFC, en je pijltjes zijn weer weg. Succes, Ton [/quote:ebb77bdc9a] Ton, bedankt!!!! Zoals gebruikelijk weet je weer de juiste oplossing . Je bent werkelijk onze "Guru of Windows"...
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:30277ed4e4="Mithrandir"]waar is dan die security-update nog voor? [/quote:30277ed4e4] Voor de security, dus... :roll: Sorry voor de wat late reacties, maar een kennisje vond een manier om de security update toe te passen, en tóch de pijltjes te behouden. Nuttig dus! Zie hier: http://www.winguides.com/forums/showflat.php?Cat=&Board=brdQuestions&Number=52335&page=0&view=collapsed&sb=5&part=
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...