Ga naar inhoud

Schone installatie windows xp


Aanbevolen berichten

Ik heb een computer met 1 harde schijf waar windows xp home edition is op geinstallerd. Helaas werkt het systeem niet meer optimaal en zou ik windows xp opniew willen installeren. Als ik de gewone installatieprocedure volg, blijven al mijn bestanden bewaard, ik zou graag al mijn oude gegevens willen wissen. Ik heb geprobeerd te formatteren maar dit wil niet lukken. Ik heb een beetje rondgestruind over het internet en ik heb een paar keer gelezen dat er tijdens het installatieproces wordt gevraagd of je de schijf wil formatteren, ik heb dat nergens gelezen Een ander zei eerst mijn enige schijf te wissen ( dat kan in de installatieprocedure ) en dan een nieuwe aan te maken. Is dat veilig?? Er wordt namelijk gewaarschuiwd met fabrieksinstellingen etc... Een heel ander idee???? REAGEER !!!!
Link naar reactie
Fabrieksinstellingen gelden alleen voor A-merk computers. Zoals Compaq, Packard Bell, Hewlett Packard e.d. Deze fabrikanten leveren restore cd's mee, waarmee je de partitie kunt herstellen; schone installatie of installatie met toepassingen. Hier hebben we te maken met verborgen partities en/of verborgen sectoren. En dat kan problemen geven wanneer je zelf de hd gaat formateren. Als je een restore cd hebt moet je dus altijd eerst kijken hoe een en ander in elkaar zit voordat je zelf met de hd aan de slag gaat. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
[quote:a9f566d761] Op 01-04-2002 19:38 schreef hannavana: Bij mijn computer zit geen restore cd, de computer is van het merk fujitsi/siemens. Wat zal ik nu precies moeten doen? Groetjes, Hanna [/quote:a9f566d761] Fujitsu/siemens werkt ook met restore cd's dus ik hoop dat je weet wat je doet. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
[quote:6cdc5f8eb0] Op 01-04-2002 20:27 schreef grumpie: Ik zou het doen zoals je het voorgelegd is. Beginnen met de installatie procedure, en dan die partitie op je HD verwijderen, en vervolgens weer een nieuwe aanmaken. Normaalgesproken werkt dat altijd goed [/quote:6cdc5f8eb0] Hier sluit ik me bij aan. Bij mij ging het in een keer helemaal goed.
Link naar reactie
Fujitsu-Siemens werkt niet met restore-cd's maar met Recovery CD's. Het verschil is dat je met de Recovery CD een [i:74d8968d4f]schone[/i:74d8968d4f] installatie van Windows XP uitvoert (mits je de partitie eerst verwijderd en opnieuw aanmaakt). WinXP herkent alle standaard geïnstalleerde componenten, hoewel je met de eveneens bijgeleverde Drivers & Utilities CD ontbrekende drivers kunt installeren. Tevens kun je hiermee nog desgewenst het Norman Virus Control installeren. Maar doe dat wel uiteraard alleen als je geen ander AV-programma gebruikt. Omdat de Recovery CD de PC als een Fujitsu-Siemens PC herkent hoef je dus ook niet te activeren, want WinXP is hierdoor pre-activated. [ Dit bericht is bewerkt door: Binary op 2002-04-03 16:48 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...