Ga naar inhoud

Systeembronnen Windows 98 SE


Aanbevolen berichten

Sinds ik van Windows 98 naar 98 SE heb ik het idee dat mijn systeembronnen nogal laag zijn. De waarde zit regelmatig tussen de 70% en 80%. Gisteren had ik zelfs op een gegeven moment 45% (!!!). Vroeger was het volgens mij meestal zo rond de 88% en als ik de virusscanner e.d. direct na het opstarten uitzette 93%. Blauwe schermen heb ik vrijwel niet. Ik heb twee vragen en een verzoek: 1. Weet iemand waar dit aan kan liggen en of het een bekend probleem is van 98SE, of andere software die ik gebruik (hieronder). 2. Wat zijn die systeembronnen eigenlijk precies? Bij mijn ouders heeft de computer met een 333MHz CPU, 64MB geheugen en Windows 98 ook zo rond 80% meestal. En dat ding heeft sinds de aanschaf geen schone installatie meegemaakt. 2. Willen de mensen die 98,98SE of ME gebruiken misschien de waarden posten die zij hebben (en CPU+geheugen), dan heb ik een beetje een idee van wat normaal is. => Ik heb de knowlegde base van MS reeds gecheckt en ook al de zoekoptie van het forum gebruikt, maar die laatste geeft een foutmelding :sad: Mijn systeem (relevante onderdelen): AMD TB 1400MHz 384 MB DDR Windows 98SE Programma's die gestart worden met de opstart van Windows: -Norton Antivirus 2001 -PowerQuest Datakeeper -InCD (het bestand InCD.exe heb ik uitgeschakeld, maar de drivers worden wel geladen, want UDF-cd's worden herkend).
Link naar reactie
Waarden tussen 70 en 80% zijn volstrekt normaal. Pas als die waarde terugzakt naar de 20%, kom je in de "gevarenzone". Wat systeembronnen zijn lees je hier: http://www.infinisource.com/techfiles/win-resources.html Er wordt wel meer opgestart dan wat jij noemt. Kijk daarvoor bij het tabblad opstarten (msconfig intikken in start/uitvoeren en dan enter). Wat staat daar allemaal genoemd? Cheers, Ben Jonson
Link naar reactie
[quote:c552782650] Op 20-03-2002 11:22, schreef Count Uilesnor: 2. Willen de mensen die 98,98SE of ME gebruiken misschien de waarden posten die zij hebben (en CPU+geheugen), dan heb ik een beetje een idee van wat normaal is. [/quote:c552782650] direct na opstarten 92% wat er meeloopt, virusscanner, firewall, ramidle. na wat internetten/games zit ik meestal rond 80%
Link naar reactie
Je vergeet je CPU + mem CrazyJ... Hier op m'n stage: 69 %. Maar dan heb ik het ook wel over een Celeron 233 (weet die freq niet 100% zeker) met maar liefst 32 mb ram :eek: [edit] dat is overigens na een hele dag werken...[/edit] Groetjes, Ed _________________ Het Adidas-netwerkprotocol: heen en weer rennen met een diskette [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-03-20 16:54 ]
Link naar reactie
Juist, dat stelt me wel enigszins gerust. Goeie linkt ook. Bedankt. Maar toch... ik had toch het idee dat mijn systeembronnen eerst wat constanter boven de 80% bleven... Aan de andere kant moet ik het misschien heel nuchter bekijken: alles werkt naar behoren en niet merkbaar trager dan anders, dus niet zeuren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...