Ga naar inhoud

msgsrv32 reageert niet


Aanbevolen berichten

[quote:3a8c85b457] Op 07-03-2002 9:16, schreef Yellowman: hmmmmz, is dat niet messenger service, van msn messenger. Ik weet het niet hoor, maar verwijder die in ieder geval :smile: [/quote:3a8c85b457] Dit lijkt inderdaad het probleem te zijn, maar ik zou het toch af en toe willen gebruiken (vooral zoonlief doet er vaak iets mee). Het probleem doet zich ook voor als het progr. niet in de systray staat en dus niet actief of stand-by is. Nog suggesties?
Link naar reactie
Het heeft niet direct te maken met Messenger. Zie het MS artikel. "This program is one of Windows' components that runs invisibly in the background. It performs several necessary functions, including the following (this information is taken from Microsoft's knowledge base): Mediates Plug-and-Play messages among various parts of the operating system. Coordinates automatic responses to setup programs. This includes checking whether a setup program has improperly overwritten Windows files, and optionally restoring the Windows versions of those files--see "Your Sysbckup folder" later in this chapter. Displays the initial logon dialog box if multiple users are configured, or in some circumstances, if networking is enabled. Plays the system startup and shutdown sounds. Loads installable Windows drivers at startup and unloads them at shutdown. Runs the shell program (usually Explorer.exe) and reruns the shell if it closes or fails to respond." En 'dankzij' de veelzijdigheid van dit filetje, kan werkelijk alles een crash erin veroorzaken. Een aantal tips die vaak helpen: Ga naar Eigenschappen beeldscherm/schermbeveiliging/energiebesparende functies van de monitor/instellingen. Zet alles uit. (zet alle instellingen op 'nooit'). Start Windows vervolgens opnieuw op. Als dat niet afdoende is ga je naar Configuratiescherm/software. Ga naar het tabblad "Windows Setup". Ga naar "Communicatie". Dubbelklik erop, en kies voor "Externe Toegang". Klik het aan en kies voor verwijderen. Start Windows opnieuw op. Installeer vervolgens Externe Toegang m.b.v. de Windows CD-Rom op dezelfde wijze opnieuw. Als dit niet werkt, zou het heel goed ook je modem kunnen zijn. Verwijder je modem in Configuratiescherm/modems, verwijder eventueel alle andere modems, die je daar ziet trouwens ook gelijk, en installeer je modem opnieuw met de meest recente driver. Succes, Ton
Link naar reactie
[quote:90766b5172] Op 09-03-2002 12:51, schreef TonKlein: Het heeft niet direct te maken met Messenger. Zie het MS artikel. "This program is one of Windows' components that runs invisibly in the background. It performs several necessary functions, including the following (this information is taken from Microsoft's knowledge base): Mediates Plug-and-Play messages among various parts of the operating system. Coordinates automatic responses to setup programs. This includes checking whether a setup program has improperly overwritten Windows files, and optionally restoring the Windows versions of those files--see "Your Sysbckup folder" later in this chapter. Displays the initial logon dialog box if multiple users are configured, or in some circumstances, if networking is enabled. Plays the system startup and shutdown sounds. Loads installable Windows drivers at startup and unloads them at shutdown. Runs the shell program (usually Explorer.exe) and reruns the shell if it closes or fails to respond." En 'dankzij' de veelzijdigheid van dit filetje, kan werkelijk alles een crash erin veroorzaken. Een aantal tips die vaak helpen: Ga naar Eigenschappen beeldscherm/schermbeveiliging/energiebesparende functies van de monitor/instellingen. Zet alles uit. (zet alle instellingen op 'nooit'). Start Windows vervolgens opnieuw op. Als dat niet afdoende is ga je naar Configuratiescherm/software. Ga naar het tabblad "Windows Setup". Ga naar "Communicatie". Dubbelklik erop, en kies voor "Externe Toegang". Klik het aan en kies voor verwijderen. Start Windows opnieuw op. Installeer vervolgens Externe Toegang m.b.v. de Windows CD-Rom op dezelfde wijze opnieuw. Als dit niet werkt, zou het heel goed ook je modem kunnen zijn. Verwijder je modem in Configuratiescherm/modems, verwijder eventueel alle andere modems, die je daar ziet trouwens ook gelijk, en installeer je modem opnieuw met de meest recente driver. Succes, Ton [/quote:90766b5172] Interessant verhaal en je tips ga ik uitproberen, alleen een telefoonmodem gebruik ik niet (kabel). Intussen heb ik wel al diverse zaken in Apparaatbeheer verwijderd die er "dubbel" in vermeld werden en het probleem doet zich bijna niet meer voor. Wie weet werd daarmee de zaak zo goed als opgelost..... Hartelijk dank voor je reacties Ton!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...