anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Delen Geplaatst: 6 maart 2002 hallo allemaal, Mag ik iedereen een raad geven,koop nooit Windows XP. Om de volgende reden: MICROSOFT VERDOMD HET OM HUN EIGEN FORCE FEEDBACK STUUR TE ONDERSTEUNEN, HET STUUR WERKT WEL, MAAR DE FORCE FEEDBACK WERKT NIET. WANT DE GAME SOFTWARE IS NIET XP COMPATIBLE EN ZE WEIGEREN OM EEN UPDATE TE BRENGEN. Tomb Raider werkt niet,F1 racing Championchip en F1 2001 werkt niet.Hun eigen Encarta 2001 werkt niet goed. Je hebt moeite om je Aopen CD-rom op Udma te laten lopen. Het lukt wel, maar een jan joker om het zomaar te noemen krijgt het niet voor elkaar. Al deze dingen zijn bekent bij Microsoft en de software producenten. Maar ze denken "GROTE HALEN GAUW RIJK". Met andere woorden, MICROSOFT WINDOWS XP IS K#T MET DT. Als je gaat uitproberen kom je tot een grote waslijst wat niet functioneert met Windows XP. Mike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2002 Volledig mee eens. Niet lullen, zakken vullen. Een groter schandaal is niet denkbaar, maar wie kan er tegenop??? Zelfs de Amerikaanse wetgeving legt het af, omdat de beste advocaten betaald kunnen worden door... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2002 Ik heb een tijdlang met 98 gewerkt, ben overgestapt naar Me, ook naar volle tevredenheid, en ik draai nu vrijwel continue XP. Ik heb echter wel een dual boot met Me, omdat sommige dingen onder XP inderdaad niet werken. Toch vind ik de goede stabiliteit daar ruimschoots tegen opwegen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2002 [quote:a259fe310a] Op 07-03-2002 1:28, schreef egslim: Ik heb een tijdlang met 98 gewerkt, ben overgestapt naar Me, ook naar volle tevredenheid, en ik draai nu vrijwel continue XP. Ik heb echter wel een dual boot met Me, omdat sommige dingen onder XP inderdaad niet werken. Toch vind ik de goede stabiliteit daar ruimschoots tegen opwegen. [/quote:a259fe310a] Helemaal mee eens; heb XP trouwens ook GEKREGEN !! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2002 Bij mij werkt F1 2001 overigens prima. Wel is het een ruk spel, geef mij maar GP3. Je zult dus wel zelf hebben liggen prutsen! :razz: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2002 Ik zal het weekend eens effe mijn MS FF stuurtje aansluiten, maar mijn MS FF Joystick werkt probleemloos onder XP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2002 Ik moet mu mening hier ook ff kwijt... Iedereen die beweert dat XP goed is is een vreselijke leugenaar, of vreselijk... naja, ik ga geen mensen veroordelu (behalve Micro$oft) en als je een stabiel OS wil neem dan Win2kPro... loopt nooit vast... Xp is ongeveer hetzelfde als win2k maar dan met irritante kleurtjes en bugs! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2002 Welke bugs ervaar je dan allemaal, vind ik wel zo interessant om te weten namelijk. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2002 Ja, Edmond. Ik zou ook wel eens willen weten welke problemen er zijn. Ik heb Windows XP probleemloos op 3 totaal verschillende machines draaien (waaronder 1 laptop)!! Absoluut geen problemen. Ik gebruik machines zowel professioneel (Pagemaker / Photoshop / Videobewerking), als voor spellen (Counterstrike / MOHAA ? RtCW / Max Payne / GhostRecon / Seriuos Sam). Ik gebruik diverse soorten hardware via Firewire en USB (Printer / Video camera / Fototoestel) en heb nog nooit een vastloper gehad sinds XP. Voor alle duidelijkheid: Ik werk niet voor MS en heb in de basis ook een hekel aan Bill Gates, maar met XP is hij goed bezig!!! Naast mijn Windows2000 Advanced Server is dit het meest stabiel besturings systeem (Mijn Linux server effe buiten beschouwing gelaten). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2002 Ik draai nu vanaf het begin op XP,na 95,98,98se,ME,maar dit is veruit de beste OS.Al mijn proggies,spellen:Unreal,Serious Sam,Quake3 Arena,noem maar op werken perfect,je zal zelf wel het een en ander niet goed gedaan hebben Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2002 [quote:47df68a516] Op 07-03-2002 16:52, schreef Silver: Iedereen die beweert dat XP goed is is een vreselijke leugenaar, of vreselijk... [/quote:47df68a516] slaat natuurlijk nergens op. Ik kan natuurlijk ook stellen dat iedereen die problemen heeft met XP een prutser is omdat ik nergens problemen mee heb. Slaat net zo min ergens op. Ik heb XP sinds augustus 2001. Nergens problemen mee, alles wat er moet werken werkt. Zelf hun eigen force feedback stuur. Niet dat ik die nog heb, het is een k**ding, maar toch. Lekker stabiel, eindelijk een OS van MS wat de klant het idee geeft een beetje serieus genomen te zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2002 [quote:a04087e1dd] Op 07-03-2002 1:28, schreef egslim: Ik heb een tijdlang met 98 gewerkt, ben overgestapt naar Me, ook naar volle tevredenheid, en ik draai nu vrijwel continue XP. Ik heb echter wel een dual boot met Me, omdat sommige dingen onder XP inderdaad niet werken. Toch vind ik de goede stabiliteit daar ruimschoots tegen opwegen. [/quote:a04087e1dd] hoihoi, FF een vraag, ik heb xp geinstalleerd op mijn computer en geen problemen nu hebben de buren de zelfde computer maarik heb kabel en hun niet nou heb ik xp bij hun geinstalleerd maar hun modem kan niet gevonden worden, nu heb ik andere drivers gezocht en bij mij geinstalleerd maar dat gaat ook niet om die te kopieren Wat is een dual boot? Misschien weet jij/u raad? Met vr gr Pijman Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2002 Digitale camera, scanner, girotel, effectenordening, dit werkt allemaal niet onder xp. Ik schreeuw al maanden dat dit programma nog niet geschikt was om te brengen.. Is nog lang niet af. Er is m.i. gewoon een machtstrijd aan de gang tussen Microsoft en de leverantiers van randapparatuur. Dual boot is twee o.s. (bv. 98 en xp) op je systeem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2002 Henk, misscien is het een schrale troost, maar je bent niet de enigste. Was deze week bij een collega, die had een splinternieuwe pc staan met XP Home Edition geinstalleerd. Tot mijn stomme verbazing liep het ding tot 3 keer vast toen ik ermee bezig was. En het was nog wel een pc van een merk waar Microsoft van meld dat deze pc's 'XP-ready'zijn. Op mijn eigen zelf samengestelde machines loopt XP Pro al maanden, en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Waar het dus precies aan ligt, dat XP bij de één wel vlekkeloos loopt, en bij de ander niet..... En wat drivers betreft: ik heb ook lang moeten wachten op goede drivers b.v. voor de geluidskaart en andere componenten. Op den duur komen die wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2002 [quote:96771ff687] Op 08-03-2002 18:09, schreef grumpie: Tot mijn stomme verbazing liep het ding tot 3 keer vast toen ik ermee bezig was. En het was nog wel een pc van een merk waar Microsoft van meld dat deze pc's 'XP-ready'zijn.[/quote:96771ff687] Pc's die afgeleverd worden met XP of welke andere Windows dan ook voorgeinstalleerd zijn zelden echt geinstalleerd. IN 99,9% van de gevallen wordt er door de leverancier een algemene image opgezet. Hierin ontbreken vaak juiste drivers (in het minst erge geval) maar nog vaker (de ergere gevallen) is de hele configuratie niet geschikt voor die machine. Kortom, eraf met die zooi en herinstalleren. Deugdelijke hardwaredetectie laten uitvoeren, dan finetunen en je zult zien dat het beter gaat. mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2002 [quote:45341bda37] Op 08-03-2002 17:44, schreef Henk Bakker: Digitale camera, scanner, girotel, effectenordening, dit werkt allemaal niet onder xp. [/quote:45341bda37] De vraag is wie je die Girotel kunt aanwrijven. Ik lijk hier een grote verdediger van Microsoft, maar of Girotel compatibel is met XP is toch echt de verantwoording van de Postbank. En dat geldt ook voor bepaalde hardware. Microsoft streeft naar zo groot mogelijke compatibiliteit maar is niet verantwoordelijk. De gebruiker die upgrade naar een nieuw/ander OS en of dat nu XP, Suse 8.45 of Solaris 13b is (bij wijze van :wink: zal zelf moeten checken vooraf of zijn hardware en software compatibel is. Als bijvoorbeeld Girotel niet compatibel is en de Postbank zegt van wel, moetje bij hen zijn. Zeggen ze van niet, dan ook.... groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2002 [quote:5cf9249519] Op 08-03-2002 17:44, schreef Henk Bakker: Digitale camera, scanner, girotel, effectenordening, dit werkt allemaal niet onder xp. [/quote:5cf9249519] Ik heb momenteel 4 camera's thuis voor testwerk en die werken allemaal naadloos samen met XP. Communicatie via USB en Firewire. Hoe werkt het bij die camera's die jij niet aan de praat krijgt? Bij een ouder model van mezelf was toen door Sony een programma meegeleverd, PictureGear 4.0. Dat geeft onder XP een fout. Die is te omzeilen maar lastig. Hiervan weet ik dat alle klanten die dit probleem tegenkomen via de SOny servicedesk gratis een 4.1 versie op cdrom krijgen toegestuurd. Die is wel compatibel. Schakel anders de helpdesken van die hardwareleveranciers eens op, het werkt soms echt wel. mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2002 /offtopic Het is opvallend dat bepaalde elementen in pc's veel vaker verantwoordelijk worden gehouden voor problemen dan dat ze er de oorzaak van zijn. Schelden op Windows komt vaak voor, maar er zijn ook veel posts met "problemen met XP1700+" o.i.d. 95% van die problemen wordt veroorzaakt door slechte drivers, slecht geheugen of overmatig zelfvertrouwen van de eigenaar. Hé dat lucht op :smile: /offtopic Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2002 [quote:1670a3294e]Als bijvoorbeeld Girotel niet compatibel is en de Postbank zegt van wel, moetje bij hen zijn. Zeggen ze van niet, dan ook....[/quote:1670a3294e] Ligt het nu aan Girotel of aan de hardware? Het is makkelijk te roepen dat de software niet goed is. Bij mij draait Girotel uitstekend. Ik gebruik wel als verbinding een 56k-modem en niet de ISDNkaart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2002 Dat niet alle hardware werkt op XP ligt inderdaad niet aan Microsoft, maar aan de hardware leveranciers zelf. MS heeft de competabiliteitsdrempel (scrable??) gewoon hoog gemaakt, juist om problemen te voorkomen. Een aantal software/hardware leveranciers hebben geen interesse om hun "oudere" producten te voorzien van een gecertificeerde XP driver. 3 van mijn pc's draaien probleemloos XP. Ik heb daarnaast bij diverse mensen XP op hun pc's gezet zonder problemen. Zolang je XP-proofed hard- en software gebruikt is er niks aan de hand. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen