Ga naar inhoud

Multi-boot

Aanbevolen berichten

Een beetje ingewikkeld, maar ik heb: OP HD 1: Win'98 op C: & 1Win XP op D: HD 2: Win XP (kale versie voor video- editing only, de video-dat kan dan weer op HD 1) Nu is win 98 een beetje Rot geworden, dus C: formatteren en opnieuw installeren ?? Hoe krijg ik dan mijn Bootmenu weer terug ?? En kan ik in dat bootmenu ook de volgorde veranderen Bv. Win XP (D:) eerst i.p.v win 98. Dit i.v.m. automatisch opstarten ???
Link naar reactie
De oplossing is om na het opnieuw installeren van Win98 weer vanaf de CDROM van WinXP op te starten, op F10 te drukken en vanuit de Recovery Console het commando [b:3dfd078982]fixboot[/b:3dfd078982] te geven. Zie hiervoor ok [url]support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314058[/url]. En de volgorde van je bootmenu (en de default startoptie trouwens ook) kun je aanpassen in WinXP. Ga naar Configuratiescherm>Systeem>Geavanceerd>Opstart- en herstelinstellingen>Instellingen>Bewerken. De onder [b:3dfd078982]operating systems[/b:3dfd078982] staande regels staan in de volgorde van het bootmenu. Die kun je aanpassen als je dat wilt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...