Ga naar inhoud

Diskquota

Aanbevolen berichten

Ik heb een windows 2000 server draaien waar ik op een harde schijf diskquota wil instellen voor gebruikers. Dit werkt op zich prima. Gebruikers kunnen maar tot een bep. aantal mb data op kwijt. Echter als ik als administrator data in een user directory plaats, telt deze data niet mee voor de diskquota van de gebruiker. Heeft de gebruiker bv. 30 mb er in staan, ik plaats er 50 mb bij dan heeft de gebruiker geen 80 mb, maar nog steeds 30 mb. Diskquota kijkt dus naar het account. Op de hele schijf kan de gebruiker dus het max. aan data plaatsen wat er in de diskquota staat vermeld. Hoe kan ik instellen dat die 50 mb die ik er in heb geplaatst gaat tellen bij die gebruikersaccount? De rechten weg halen en weer opnieuw plaatsen heeft geen nut gehad. Of is de diskquota van Win2000 hier beperkt in? Je zou nu alleen data onder de gebruiker in de userdirectory moeten plaatsen.
Link naar reactie
Ik denk dat het hem zit in het feit dat je eigenaar bent van de files. Dit kun je zien als je naar properties gaat en daar naar security. Daar klik je op advanced en ga je naar het tabblad owner. Bij mij is er een optie om van eigenaar te wijzigen. Echter alleen naar administrator. En dat is nou net niet wat jij will. Maar misschien heb je nu een beter idee waar je het moet zoeken. [ Dit Bericht is bewerkt door: bosjvd op 2002-03-05 17:18 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...