anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Delen Geplaatst: 5 maart 2002 Ik heb een windows 2000 server draaien waar ik op een harde schijf diskquota wil instellen voor gebruikers. Dit werkt op zich prima. Gebruikers kunnen maar tot een bep. aantal mb data op kwijt. Echter als ik als administrator data in een user directory plaats, telt deze data niet mee voor de diskquota van de gebruiker. Heeft de gebruiker bv. 30 mb er in staan, ik plaats er 50 mb bij dan heeft de gebruiker geen 80 mb, maar nog steeds 30 mb. Diskquota kijkt dus naar het account. Op de hele schijf kan de gebruiker dus het max. aan data plaatsen wat er in de diskquota staat vermeld. Hoe kan ik instellen dat die 50 mb die ik er in heb geplaatst gaat tellen bij die gebruikersaccount? De rechten weg halen en weer opnieuw plaatsen heeft geen nut gehad. Of is de diskquota van Win2000 hier beperkt in? Je zou nu alleen data onder de gebruiker in de userdirectory moeten plaatsen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 Ik denk dat het hem zit in het feit dat je eigenaar bent van de files. Dit kun je zien als je naar properties gaat en daar naar security. Daar klik je op advanced en ga je naar het tabblad owner. Bij mij is er een optie om van eigenaar te wijzigen. Echter alleen naar administrator. En dat is nou net niet wat jij will. Maar misschien heb je nu een beter idee waar je het moet zoeken. [ Dit Bericht is bewerkt door: bosjvd op 2002-03-05 17:18 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 Dat van eigenaar was me wel bekend, maar het moet dus bij de gebruiker als eigenaar staan en neit de administrator. Wellicht is de diskquote hier te beperkt in. Iemand meer evaringen met deze diskquota? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 In de help staat dat je de gebruiker volledige rechten moet geven aan de bestanden (onder andere eigenaar worden van). En ze dan ok daadwerkelijk eigenaar laten worden. Did kan alleen als je met hun account ingelogd bent. Beetje krom maar goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 Via download.com een utility gevonden dat het wel zou moeten kunnen. Heb het alleen nog niet kunnen downloaden. http://download.cnet.com/downloads/0-10096-100-1645157.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-4.1645157 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 Ik zal morgen het wel eens gaan proberen. Ik heb het programma ook gevonden op ftp://ftp.wquinn.com/pub/Software/Freeware/SetOwner.exe Deze is wel te downloaden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 Heb ook nog een andere gevonden. Nog niet geprobeerd. http://wwwthep.physik.uni-mainz.de/~frink/chown/readme.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2002 Dat tooltje Set Owner werkt prima. Alle owner rechten worden nu gereset naar de user van de userdirectory en ze kunnen dus niet meer plaatsen dan ze mogen. Bedankt voor de tip! [ Dit Bericht is bewerkt door: scoob op 2002-03-06 11:47 ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen