anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Beste mensen, Het volgende overkomt mij namelijk steeds wanneer ik probeer XP te installeren. Ik start de computer gewoon op in W98SE. Ik wil W98SE erop houden en XP gaan installeren op de E: partitie van mijn harde schijf. Op de D: partitie heb ik W2K staan en ik wil nu XP en W2K even naast elkaar hebben om op mijn gemak te kunnen kiezen met welke ik definitief wil doorgaan. Wanneer ik de CD-Rom in de CD-Rom Speler stop gaat hij automatisch setup draaien. Ik krijg dat menu te zien met de mogelijkheden 1) Installeren 2) Hardware Compatibility Test enz. enz. Vervolgens, nadat ik heb gezegd "installeren" gaat hij aan de gang en moet ik op een gegeven moment de installatiecode intikken, hij vraagt tevens of ik wil "upgraden" of "schoon installeren" (ik kies voor schoon installeren) daarna geeft hij aan enkele bestanden te kopieren, en vervolgens gaat hij opnieuw opstarten. Dan krijg ik dus het nieuwe bootmenu te zien (wat hij intussen heeft aangemaakt) met daarin inderdaad de optie "Windows XP Professional setup" die standaard wordt gekozen. (Indien niet wordt ingegrepen binnen 5 seconden.) Daarna krijg ik een blauw scherm met onderin mededelingen om op F6 te drukken indien....(verhaal over SCSI en/of RAID controllers) maar dit is niet van toepassing in mijn geval, ik heb alleen een SCSI kaart tbv mijn scanner, en of ik eventueel via F2 systeemherstel wil activeren. Deze opties verschijnen enkele seconden in beeld (na elkaar) onderaan het blauwe scherm. Dan verschijnen onderin beeld heel snel achtereen allerlei bestandsnamen die hij naar te schijf aan het kopieeren is. Daarna gaat hij een hardware check/ installatie doen en daarna wordt het beeldscherm helemaal zwart, met alleen links bovenin een knipperend wit streepje als cursor. Zo blijft hij vervolgens staan. Daarna gebeurt er helemaal niets meer. Ik heb hem een keer 25 a 30 minuten laten staan in deze situatie (ik dacht misschien gebeurt er achter de schermen het nodige) maar na enkele minuten stopt de CD-rom speler helemaal met draaien en wordt het helemaal stil in de systeemkast. Verder reageert hij helemaal nergens meer op, niet op escape, niet op ctrl-alt-del en kan ik hem alleen weer aan de gang krijgen met de reset knop op de systeemkast. Ik heb het tot drie keer toe geprobeerd, waarbij ik de derde keer hem eerst de volledige hardware comp. test heb laten doen. Hij komt met diverse "problemen" zowel hard- als softwarematig, oa mijn scanner en mijn Webvox, deze apparaten heb ik tijdens de laatste poging dan ook maar ontkoppeld (letterlijk dus de snoeren eruit achter aan de kast) maar ook dit mocht niet baten, ik kwam geen stap verder dan het nu al beruchte zwarte scherm. Ik heb het nu een aantal keren geprobeerd, maar kom gewoon niet verder dan het voornoemde zwarte scherm. Ik dacht missschien dat de cd met Windows XP niet helemaal jofel zou kunnen zijn en heb dus om te proberen de setup op de computer van mijn zoontje gedraaid. Daar ging het wel goed, ik kwam in ieder geval voorbij het punt waar mijn eigen computer in het zwarte scherm belandt en vastloopt. Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen. De configuratiegegevens van mijn computer staan hieronder. Bv hartelijk dank voor het meedenken. Symjack De computer: AMD Athlon Thunderbird 1000 MHz Processor 512 MB Geheugen MSI K7T Turbo Moederbord 40 GB Samsung Harde Schijf MSI Nvidia GeForce MX-100/200 Videokaart Creative SoundBlaster PCI 128 Geluidskaart Webvox ISDN Modem Alcatel Speed Touch ADSL Modem 52 Speed Lite On CD-Rom speler (Tevens CD speler) 40/16/10 Speed Plextor CD ReWriter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Heb je de topic "Dual boot 2x XP" al gelezen? Daar staat misschien wat interessante info voor je bij. Wat ik je persoonlijk zou aanraden is het maken van een aparte partitie waarop je XP gaat installeren... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 http://www.jsiinc.com/SUBI/tip4200/rh4281.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 Ik heb xp 2 weken geleden geinstalleerd naast win98 se op de e schijf en ik heb een configuratie die er erg op lijkt. Ik heb hetzelfde moederboard en heb een amd t-bird 1200, zelfde geluidskaart. en 156 mb geheugen. Verder heb ik een andere isdn kaart, en een ander merk harddisk. Bij mij ging het in 1 keer goed (mijn scanner doet het nog niet, en mijn isdn kaart koste wat waarschuwingen tijdens het installeren, maar geen hangups) misschien heb je hier wat aan....... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 euhh 256 mb geheugen natuurlijk, en trouwens ook dezelfde grafische kaart. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen