Ga naar inhoud

Ghost maken van Win2K -> Njet!

Aanbevolen berichten

Hi All, Zucht ... Ghost 2001. Voor Win2K moet u rebooten naar Dos (gebruik de handige bootwizard om een bootdisk aan te maken). OK. Doen. Ghost -> kan een ghost van C: alleen opslaan op A:. Guess: hij kan geen NTFS lezen op C:. Iemand hier ervaring mee & care to help me out? ('Feel really stupid). Thanx a lot, Heuvt
Link naar reactie
[quote:3d77e27757] Op 10-03-2002 22:21, schreef NoZtra: Ghost 2002 bied wel ondersteuning voor ntfs. Groetjes, Noztra. [/quote:3d77e27757] Hallo, Ik heb zelf ghost 2002 maar als ik een back up ga maken kan hij met de boot flop geen back up plaatsen op een NTFS schijf. Ik moet dan eerst een fat 32 partitie aanmaken en de back up daar op zetten. Met het lezen van een NTFS heeft hij geen problemen maar opslaan ho maar!
Link naar reactie
Dat het aan DOS zou liggen klopt natuurlijk niet. Met een Ghost-diskette opstarten in DOS modus laat Ghost wel degelijk een NTFS-partitie zien. Je kunt van deze partitie zelfs een image maken. Alleen wegschrijven kan naar FAT32. Maar je kunt die image vervolgens weer wel terugschrijven naar NTFS! De functie van wel/niet schrijven naar NTFS zit volledig in Ghost zelf ingebakken en heeft niets te maken met DOS. Je kunt zelfs Linux partities (in elk geval ext2) imagen. En volgens mij heeft DOS daar ook nog nooit van gehoord.
Link naar reactie
Je moet natuurlijk geen appels met peren gaan vergelijken. Het feit dat je een partitie kunt imagen wil niet zeggen dat je ook bestanden kan lezen en schrijven naar zo'n partitie. Met fdisk kun je ook niet-dos partities verwijderen. Maar je kunt nog steeds niet de data lezen die hier op staat. Ghost heeft in zich iets zitten dat de structuur van een partitie begrijpt en die om kan zetten naar een image file met data. Om toch naar een ntfs partitie een image file te schrijven zul je software van een derde partij moeten gebruiken. Blijft daarna weer de vraag over of je nog genoeg geheugen voor ghost overhoudt als die software draait. Een andere optie die ik gebruik is door de image file naar een netwerk PC weg te schrijven. Dan kun je dus ook een complete disk backup maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...