anoniem Geplaatst: 3 maart 2002 Delen Geplaatst: 3 maart 2002 Hi All, Zucht ... Ghost 2001. Voor Win2K moet u rebooten naar Dos (gebruik de handige bootwizard om een bootdisk aan te maken). OK. Doen. Ghost -> kan een ghost van C: alleen opslaan op A:. Guess: hij kan geen NTFS lezen op C:. Iemand hier ervaring mee & care to help me out? ('Feel really stupid). Thanx a lot, Heuvt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Ghost 2001, is dat niet de "consumentenversie"? Ondersteunt die wel NTFS? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Dos kan standaard geen ntfs partities lezen/schrijven. Ghost kan ze wel lezen. Je kunt dus vanuit ghost wel een ntfs partitie opslaan naar een fat/fat32 partitie. Er zijn programma's die je vanuit dos wel naar ntfs partities laten schrijven. Maar die heb ik nog nooit met ghost gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2002 `Zo simpel, had ik zelf kunnen bedenken. Teveel bier? Bedankt anyway! VG, Heuvt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2002 Ghost 2002 bied wel ondersteuning voor ntfs. Groetjes, Noztra. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2002 [quote:3d77e27757] Op 10-03-2002 22:21, schreef NoZtra: Ghost 2002 bied wel ondersteuning voor ntfs. Groetjes, Noztra. [/quote:3d77e27757] Hallo, Ik heb zelf ghost 2002 maar als ik een back up ga maken kan hij met de boot flop geen back up plaatsen op een NTFS schijf. Ik moet dan eerst een fat 32 partitie aanmaken en de back up daar op zetten. Met het lezen van een NTFS heeft hij geen problemen maar opslaan ho maar! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2002 Nogmaals dit ligt niet aa ghost maar aan dos. Je start ghost op valuit dos en dos heeft GEEN ondersteuning voor NTFS DUS kun je ook geen bestanden opslaan op NTFS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2002 Dat klopt alleen hoe kun je het anders doen?? Je kan toch geen image maken terwijl je in windows zit?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2002 Dat het aan DOS zou liggen klopt natuurlijk niet. Met een Ghost-diskette opstarten in DOS modus laat Ghost wel degelijk een NTFS-partitie zien. Je kunt van deze partitie zelfs een image maken. Alleen wegschrijven kan naar FAT32. Maar je kunt die image vervolgens weer wel terugschrijven naar NTFS! De functie van wel/niet schrijven naar NTFS zit volledig in Ghost zelf ingebakken en heeft niets te maken met DOS. Je kunt zelfs Linux partities (in elk geval ext2) imagen. En volgens mij heeft DOS daar ook nog nooit van gehoord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2002 Je moet natuurlijk geen appels met peren gaan vergelijken. Het feit dat je een partitie kunt imagen wil niet zeggen dat je ook bestanden kan lezen en schrijven naar zo'n partitie. Met fdisk kun je ook niet-dos partities verwijderen. Maar je kunt nog steeds niet de data lezen die hier op staat. Ghost heeft in zich iets zitten dat de structuur van een partitie begrijpt en die om kan zetten naar een image file met data. Om toch naar een ntfs partitie een image file te schrijven zul je software van een derde partij moeten gebruiken. Blijft daarna weer de vraag over of je nog genoeg geheugen voor ghost overhoudt als die software draait. Een andere optie die ik gebruik is door de image file naar een netwerk PC weg te schrijven. Dan kun je dus ook een complete disk backup maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2002 Hi all, Jammer dan: ik heb een partitie op Fat32 gezet, maar mooi dat Ghost2001 'm nog steeds niet ziet. Ik vrees dat wellicht de Ghost2002 't wel kan, zoals hiervoor gesteld werd. Iemand ervaring mee? VG, Heuvt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2002 Hi all, Jammer dan: ik heb een partitie op Fat32 gezet, maar mooi dat Ghost2001 'm nog steeds niet ziet. Ik vrees dat wellicht de Ghost2002 't wel kan, zoals hiervoor gesteld werd. Iemand ervaring mee? VG, Heuvt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2002 Laat me raden. Je hebt de fat32 partitie achter aan je schijf gemaakt. Voorbij de 1024 cylinders. Dat is namenlijk een grens van DOS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2002 Vast wel; ik zou niet weten hoe ik 'm zelf voor de 1024 kan zetten. Met Fdisk niet dacht ik, en PQMagic 5 werkt niet onder W2K. VG, Heuvt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2002 Met Parition magic 5 kun je opstart diskettes maken. Dan kun je vanaf diskette partition magic gebruiken en naar hartelust partities wijzigen. :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2002 Ja, alleen zit ik nu al helemaal op W2K, dus kan ik die diskette niet aanmaken zonder W98 te installeren en PQ5 te installeren, en daar heb ik weinig zin in. VG, Heuvt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2002 Op de Partition Magic cd (althans bij versie 7 van mij) staat ergens een directory dosmake. Daarmee kun je direct de opstart diskettes maken zonder partition magic te installeren. [ Dit Bericht is bewerkt door: bosjvd op 2002-03-13 16:49 ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen