anoniem Geplaatst: 3 maart 2002 Delen Geplaatst: 3 maart 2002 De laatste tijd krijg ik bij het opstarten de melding dat windows een fout heeft aangetroffen in het systeemregister. Windows zet een reservecopie terug en start opnieuw op etc. Eerst heb ik het geheugen vervangen van 64 naar 128, toen was het een tijdje over, maar nu is het er weer. Windows 98 se opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds. Wat moet ik doen. Ik ben nog maar een beginner en de schijf formatteren, wat sommigen zeggen lijkt me doodeng. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2002 Hoi Rinas, Er is vast iemand die je meer kan vertellen over registerproblemen, maar over formatteren gesproken, dat is niet eng. Je moet er alleen zeker van zijn dat je alles wat je wilt houden opslaat op bv. cd. Daarna kan je de schijf formatteren. Ook is het wel handig als je dan een partitie maakt. Ga nog even wat topics langs hierover. Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2002 Ik heb het toevallig net gelezen, over dat formatteren dan he, maar toch lijkt het me handiger als ik het registerprobleem op een andere manier kan aanpakken, ieder geval bedankt voor je antwoord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Download memtest86, zet dit op een floppy met de bijgeleverde bat-file en draai dat een tijdje in advanced mode (ik meen dat dat zo heette). Hierdoor kun je geheugen problemen uitsluiten. Als memtest86 fouten vindt, kan dit een aantal oorzaken hebben (bv overklokken, slecht geheugen); daar kun je dan vervolgens verder in zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Bedankt voor de tip. Enig idee waar ik dat programma kan downloaden? Het geheugen is nieuw erin gezet, dus daar zal het toch niet aan liggen? En het komt ook niet elke keer bij het opstarten. Vanochtend ging het weer gewoon. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Dat wordt even zoeken met bv AltaVista of Google. Memtest86 intypen en je hebt 'm zo. Denk er wel aan van floppy te booten en niet van HD. Dat werkt niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 bedankt ga ik doen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen