anoniem Geplaatst: 3 maart 2002 Delen Geplaatst: 3 maart 2002 Elke keer als ik iets installeer waardoor veranderingen worden aangebracht in mijn Wndows XP Home Edition-systeem (bijv. updates vanaf de Windows Update site of upgrades van hardwaredrivers) gebeurt het volgende. De installatie verloopt prima. aan het einde van de installatie wordt meestal gevraagd de computer opnieuw op te starten om de installatie af te ronden. Als ik dat doe, start het systeem opnieuw op, maar op het moment dat het systeem bijna volledig is opgestart reset de computer spontaan en begint vervolgens met Scandisk. Dan worden allerlei fouten ontdekt en (gelukkig) automatisch hersteld. Als het systeem dan weer volledig is opgestart verschijnt uiteindelijk een melding van Windows dat het systeem zojuist is hersteld van een ernstige systeemfout. Wat is hier aan de hand? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Geen idee. Der is zo ook weinig zinnigs over te zeggen. Run die Scandisk eens als er niet direct een aanleiding toe is, worden er dan ook zoveel fouten ontdekt? Gebruik eens een andere scandisk-alike utility van Norton of CheckIt ofzo. mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Heb je dit probleem ook als je gewoon een reboot doet zonder iets geinstalleert te hebben ? Is dat het geval dan vermoed ik dat het een hardware probleem is, eventueel de voeding. Eddy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Wat is je mobo en biosversie?? Ik had steeds dezelfde foutmelding als jij, maar toen ik mijn bios geflashd had naar de laatste versie was het probleem over!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Ik heb de laatste versie van de BIOS voor mijn moederbord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2002 Meer informatie graag. Eddy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2002 ik heb het ook gehad, maar ik hoefde het niet zo rigoreus aan te pakken als bovemgenoemden: formatje c: en opnieuw installeren. Sindsdien al 5 maanden zonder pijn een prima OS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2002 Sinds ik de onderstaande update heb geïnstalleerd, is het probleem verdwenen. http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=37008&area=search&ordinal=8 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Er is inderdaad een patch voor dit probleem. Ik heb het ook vele malen gehad en zo een hoop apparatuur in korte tijd versleten. Later kwam ik erachter dat (hierboven genoemde?) patch hulp kon bieden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen