anoniem Geplaatst: 3 maart 2002 Delen Geplaatst: 3 maart 2002 Een 486 waar win95 op heeft gestaan, probeer ik te formateren om win95 er weer schoon op te zetten. Ik krijg dan de volgende melding: win has detected that drive C does not contain a valid FAT or FAT32 partition. Drive may need to be partionated. format c: format not supported for drive c. Hoe ik ook probeer te formateren, ik blijf deze melding krijgen. Ik kom niet in de bios. Ik heb dat geprobeerd, door tijdens het opstarten (met de bootdisk, anders lukt niet) op del, en op alle F-toetsen te drukken. Formateren lukt dus niet. Deze HD is de enige HD. Opstarten zonder bootdisk lukt helemaal niet. Er verschijnt dan niets op 't beeldscherm. Wanneer ik opstart met de bootdisk, en met fdisk een partitie probeer te maken lukt dat niet. Ik krijg een soortgelijke melding als hierboven. Vermeld wordt dat de virtuele (?) disk c herkend is. fdisk lukt dus niet. Bovendien blijkt dat wanneer ik mbv Partition Magic Pro 3.05 (toegankelijk via de cdromspeler) GEEN HD wordt herkend. Partitiontype is HPFS wordt vermeld. Disk 1 is 0 MB (!) groot. Partities maken, formateren etc. in PM3.05 lukt niet. Scandisk op c: laat geen fouten zien. De HD is een Quantum, Prodrive LPS, aant MB onbekend. De peecee is een Compax 486. Na t opstarten krijg ik te zien dat drive C MS-ramdrive is, van ong. 2 MB groot. Alle gegevens die ooit eerder op de schijf stonden zijn er niet meer. Verder: van de eigenaar van de peecee krege ik te horen dat er opgestart wordt met 2 wachtwoorden. 1 ww wordt ingevoerd na t opstarten, en de andere blijkt nu niet meer te hoeven worden ingevoerd. Probleem is dus dat ik de C-schijf niet kan fdisk-en en formateren. Wie helpt? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen