Ga naar inhoud

Dualboot ?

Aanbevolen berichten

Op mijn systeem had ik tot volle tervredenheid XP draaien. Ik had echter nog een programma wat alleen onder Windows 2000 werkte. Hiervoor heb ik heel wat stunts uitgehaald (Partition Magic 7.0, enz..) met als resultaat dat ik op een tweede primary partitie Windows 2000 heb geinstalleerd. Echter met een werkende Windows 2000 zat Windows XP op een verborgen niet-actieve partitie. Met Partition Magic ben ik nu weer zover gekomen, dat ik op C: mijn originele XP terug heb (onaangetast). En op partitie D: staat Windows 2000. Wanneer ik de eigenschappen van deze partities bekijk zijn ze allebei 'primary', en is alleen de XP-partitie 'bootable'. Dit laatste kan ik omzetten met PQBoot zodat alleen de Win2000-partitie bootable is. Alleen het zo omslachtig om je systeem eerst in XP op te starten, vervolgens met PQBoot deze instelling wijzigen, en dan opstarten in Windows 2000. Dit moet eenvoudiger kunnen, alleen wie kan mij vertellen hoe? Windows XP lijkt de Windows 2000 installatie op een andere partitie helemaal niet te herkennen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...