anoniem Geplaatst: 3 maart 2002 Delen Geplaatst: 3 maart 2002 Ik heb sinds kort een DDS2 tape streamer (WangDAT 3400DX, extern, SCSI, gekoppeld aan Adaptec 2940U2W controller) aan mijn NT4 server hangen. Daarvoor had ik een DDS1 streamer van HP. Bij de aanschaf van de WangDAT kreeg ik een stapel DDS2 tapes, en zelf had ik nog een nieuwe, die ik ooit verkeerd gekocht had voor de DDS1 streamer. Nu is het zo, dat ik perfect kan backuppen naar die nieuwe, ooit verkeerd gekochte, DDS2 tape. Backuppen naar de andere (tweedehands) tapes is niet gelukt, zelf erasen wil niet met NT4. De volgende foutmelding verschijnt dan: [code:1:b5854c6f64] Tape device reported an error on a request to space backward by file marks. Error reported: No data exists. [/code:1:b5854c6f64] Als ik de tapestreamer op mijn werkstation met win2k prof aansluit (op adaptec 7890 chip op mobo, identiek aan die op de 2940U2W controller van de server), kan ik alle tapes gewoon lezen en schrijven. Ik weet dat de vorige eigenaar ook win2k gebruikte om zijn backups te maken. Volgens de KB van MicroSoft worden backups in NT4 en Win2k op dezelfde wijze geschreven, maar ja, toch lijkt er een verschil te zijn, waardoor NT de in 2k geschreven tapes weigert. Op beide machines gebruik ik de standaard backup tools. Iemand een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2002 Probleem opgelost! Ik heb de tapestreamer op m'n linuxbak aangesloten en effies een tarballetje geschreven. Daarna in NT een backup naar dat tapeje willen maken en dan zegt NT netjes dat het tapeje met een ander programma is gemaakt en dat je hem moet wissen. En dat lukt dan ineens wel. Niks niet error! :smile: Nu dus 25 tapes eerst met tar vullen en dan onder NT wissen.... Linux rulez! :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen