anoniem Geplaatst: 2 maart 2002 Delen Geplaatst: 2 maart 2002 Ik heb winXP en win98SE op een dualbootsysteem draaien. Er zit 1 20GB schijf in die op is gedeeld in 2 partities (1 voor winXp en 1 voor win98). Verder zit er een appart station in van 10 gb, voor backups. Nu heeft hij alleen het winxp station, C: genoemd. het win98SE station, E:. en het apparte backup station, D:. Maar nu heeft het d station het begeven, die schijf is gewoon helemaal kapot daar is niks meer aan te doen (beschadigde clusters enzo). Hierdoor is het e station in d: veranderd. en kan het bootsysteem dus geen windows bestanden meer op e: vinden :eek:. Kan ik ergens zo'n txt of ini bestandje aanpassen om de hem de windows bestanden op het d station te laten zoeken?? of hoe moet ik het anders oplossen. Ik heb eigenlijk geen zin om het hele zooitje weer te gaan formatteren. mvg Arjan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2002 Met Partition Magic 7.0 kun je de drive-letters aanpassen. Waarschijnlijk heeft nu jouw cd-romspeler stationsnaam e:. Dan moet je deze cd-drive(s) even tijdelijk uitschakelen zodat deze stationsaanduiding weer beschikbaar komt. Ik had hetzelfde probleem, bij mij werkte het uitstekend. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2002 Je kunt ze ook gewoon allebei in het configuratiescherm bij systeem een andere driveletter geven. Even opnieuw opstarten en klaar. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen