anoniem Geplaatst: 2 maart 2002 Delen Geplaatst: 2 maart 2002 Dag, mogelijk dat dit probleem eerder aan de orde is gekomen maar ik kon het 123 niet vinden. Ik heb 2 problemen, 1. bij het opstarten wordt altijd de schijfcontrole gestart omdat de computer zogenaamd onjuist is afgesloten. soms is de pc ook onjuist afgesloten maar dat is probleem 2. Ook als de pc juist is afgesloten wordt toch vaak (~90%)schijfcontrole gestart. 2. Een ander probleem is dat de computer vaak niet correct wil afsluiten. Bij het afsluiten loopt de pc vast, hij gaat niet automatisch uit. Nou was er een probleem met vaste schijven die sneller waren dan het systeem of andersom, systemen sneller dan de hd's waardoor het systeem vast loopt maar daarvoor heb ik een patch geinstalleerd. Dus dat kan het niet zijn. 3. oh ja, als derde is er bij het opstarten geen opstartscherm, ook al zoiets raars. Dit probleem heb ik eigenlijk al sinds win-me is geinstalleerd op dat ding. het is een nieuwe pc (1 jaar oud), p4 met een altijd geupdate virusscanner. Misschien heeft iemand ditzelfde probleem gehad? Alvast bedankt voor de hulp. Gegroet hetisnietbest Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2002 Hoi, M.i. zeldzaam moeilijk te beoordelen op afstand. Heb dit zelf ook eens meegemaakt. Ik heb wel wat suggesties: Probeer eens om voor het afsluiten van Windows van allerhande actieve progjes te taak te beeindigen. Ctrl+Alt+Del, behalve van Systray en Explorer de taak beeindigen. Kijk of dit goed gaat. Is hier een probleemgeval bij, dan kun je verder zoeken. Overigens: het wil op sommige machines wel eens gebeuren dat de "Auto Protect" functie van de Virusscanner de schuldige is. Auto Protect uitschakelen voor het afsluiten van Windows is dan het devies. Groet en suc6, Ton Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen