anoniem Geplaatst: 28 februari 2002 Delen Geplaatst: 28 februari 2002 Ik wil op mijn computer 2 OS’en. Windows 2000 voor mijn zakelijke software en internet en Windows 98 SE voor games. Ik heb 2 harde schijven een van 20 gb en een van 4 gb. Beide schijven ga ik opnieuw formateren, zodat ik met een schone lei kan beginnen. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ben ik nog een bootmanager nodig? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2002 Zoek in het forum op dual boot en je vindt vast iets wat je kunt gebruiken; dit onderwerp is al tot in de treuren voorbij gekomen. Samengevat; Eerst 98 installeren, daarna 2000. Nee, je hebt geen aparte bootmanager nodig, je kunt aan de bootloader van 2000 een entry voor 98 toevoegen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2002 Maak op HDD-1 een primaire partitie en 1 uitgebreide partitie met 1 logisch station. Maak op HDD-2 1 uitgebreide partitie met 1 logisch station. Installeer op HDD-1 partitie 1 (dit is dus C) Windows 98. Installeer vervolgens Win2000 op het logisch station op HDD-2 (dit is dus E). That's it. Je hebt dan de ruimte op D (logisch station op HDD-1) voor de opslag van data. Deze moet dus voor beide systemen toegankelijk zijn (en dus FAT32). Er zijn uiteraard andere indelingen denkbaar, dus dat maakt eigenlijk niet uit. Het gaat er om dat je eerst Win98 installeert en daarna Win2000 dan komt het wel goed. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen