Ga naar inhoud

Computer leeghalen

anoniem

Aanbevolen berichten

Het beste is om alles weg te branden wat je nog wil gebruiken (of eventueel partities aan te maken). vervolgens zorgen voor een goede opstartdiskette met cd-rom ondersteuning. Je formateerd de c-schijf en installed windows. Handig is om na het installeren van alle drivers en enkele progjes een cloon van je c schijf te maken. De volgende keren is het dan heel makkelijk om met een schone windoos te beginnen
Link naar reactie
Het advies van Yellowman is goed bedoelt, maar wanneer ik je vraag lees denk ik dat het advies je boven de pet gaat. Tip; laat het door "een kennis" doen die ECHT verstand van zaken heeft. Kun je ernaast gaan zitten om te kijken of het onder begeleiding zelf doen. En vooral vragen stellen; waarom dit, waarom dat? Daar leer je volgens mij het meeste van. Nog een laatste opmerking; ga van winME naar win98SE -> daar is men over het algemeen wat positiever over ondanks dat winME eigenlijk de opvolger is van 98SE...
Link naar reactie
Een beetje in mensentaal: vooraf: zorg voor een opstartdiskette die je CD-station herkent (als je straks gaat installeren, moet je computer je CD-station herkennen of je kan niet installeren!) Zorg er natuurlijk ook voor dat je een installatie-CD voor Windows hebt ... a. zet al je eigen bestanden vooraf ergens op een CD (als je een schrijver hebt), of op je tweede harde schijf (als je die hebt) of desnoods op diskettes, maar in dit laatste geval: alles dubbel op diskettes kopiëren, voor het geval er eentje slecht gekopiërd wordt. b. formateer je harde schijf (je weet vermoedelijk dat dit àlles op je schijf wist?) c. Windows opnieuw installeren (indien je dit nog nooit deed, is hulp wel gemakkelijk of zelfs noodzakelijk, afhankelijk van je eigen kunnen.
Link naar reactie
Wat zijn die eigen bestanden dan? Nou... - bijvoorbeeld je E-mails op Outlook Express Als je de volgende progs hebt: - Cuteftp: 2 files, sm.bak en sm.dat - Wincommander: wincmd.ini en wsx_ftp.ini Als Windows ME al met 'Documents and Settings werkt: - Documents and Settingsjouwnaam... Zo niet, vergeet dan niet alles in Mijn Documenten WindowsFavorieten WindowsDesktop Program FilesPlus!... (niet direct noodzaak) Let erop, sommige programma's als MS Publisher etc. slaan hun gemaakte dingen in hun eigen map op, let er op dat niet al je werk in Mijn Documenten zal staan! Ga elke programma-map even na of zoek op de extensie van het programma. [i:be48d9132b]Zo ben ik mijn prille begin aan MS Pub websites verloren... snik[/i:be48d9132b] Controleer ook of je van alle programma's en hardware die je hebt (printer, camera?) nog wel installatie-cdroms hebt. Let op, ze zeggen hierboven dat je kunt branden, maar als je geen brander hebt, dan kom je dus niet verder. Wat je wél kunt doen is dus van die 'kennis' een harde schijf lenen, die in je pc laten aansluiten door de 'kennis' en daar gewoon op de c: een mapje 'kuperusbackup' aan te maken waar je al je backups in kunt stoppen. Je laat nu de 'kennis' de goede hd formatteren, opnieuw installeren, en je zet na het installeren van windows al je bestanden weer terug. Haal de factor 'goede kennis' er dus wél bij, windows installeren is makkelijk, maar je kunt beter een slag om de arm houden! Een 'goede kennis' moet niet betweterig zijn, niet experimenteel willen doen, geen haastklus willen afleveren, maar gewoon in goed vertrouwen je boel overzetten. Succes :smile:
Link naar reactie
Je start je PC op met een bootfloppy (met cd-rom ondersteuning) en als je bij de a:/ bent type je FORMAT C: Er komt dan een melding dat alle data verwijderd wordt. type een J en vervolgens enter. Als je schijf geformateerd is ga je naar de dos prompt die van je cd speler is, bijvoorbeeld d: achter de D type je vervolgens setup, de rest wijst zich vanzelf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...