Ga naar inhoud

Fat 32 conversie D-schijf lukt niet

anoniem

Aanbevolen berichten

Het lukt niet om mijn D partitie naar Fat32 te converteren.De C schijf is wel normaal gegaan (na verwijderen van Norton en gebruik van RegCleaner ). Er komt geen foutmelding maar wanneer het Dos scherm zou moeten verschijnen blijft de cursor knipperen en gebeurt er niets. Er staat nog bijna niets op deze schijven na formateren en Windows opnieuw installeren. Dit probleem schijnt vaak aan bepaalde geinstalleerde software te liggen maar ik zie niet welke.
Link naar reactie
Met het Windows conversieprogramma in de systeemwerkset. (Ik had eerst Partition Magic 7 geinstalleerd maar krijg dan bij het starten fout 117 "Partition drive letter cannot be identified."De oplossing zou zijn om PM vanuit Dos te starten maar daar kwam ik niet uit.Ik heb PM toen weer verwijderd alvoren deze conversie te proberen).
Link naar reactie
Nou, de oplossing zegt: Run PartitionInfo to detect any partition table errors. Dus dat eerst maar doen. Als er fouten in de partitie tabel zitten, dan lijkt een conversie niet echt aan de orde. Eerst proberen die fouten te herstellen. Als je geluk hebt, dan zal PartitionInfo inderdaad de fout kunnen herstellen, waarna je alsnog met PM de conversie kunt uitvoeren. Wat is er trouwens moeilijk aan het maken van opstartdiskettes en daarvan opstarten? Zorg alleen dat de laatste floppy niet schrijfbeveiligd is, want anders wil PM niet starten. Of het converteren onder DOS wel wil zal afhangen van de oorzaak van de fout. Probeer eerst te kijken [i:19df4307d7]wat[/i:19df4307d7] de fout is en of die hersteld kan worden.
Link naar reactie
Dat had ik ook gedaan:wanneer ik met de PM rescuediskettes opstart krijg ik error 108 "partion doesn't end at end of cylinder". Het is HD van 8 GB waarvan maar 4 GB door het BIOS wordt ondersteund (een oude Compaq 200 Mhz die in een netwerk gebruikt wordt).Er zijn 2 partities gemaakt van 2 GB toen deze HD een jaar geleden werd vervangen. Error 108 verwijst naar error 105 en deze weer naar blz. 117.Dat gaat me boven de pet,daarom ben ik niet verder gegaan. Ik heb deze schijf overigens al eerder opnieuw geformatteerd en een FAT 32 conversie gedaan, toen waren er geen problemen.Ik hadat toen gedaandirect nadat Windows was geinstalleerd , vandaar mijn veronderstelling dat het met geinstalleerde software te maken heeft. [ Dit Bericht is bewerkt door: charrie op 2002-02-28 18:39 ]
Link naar reactie
Het lijkt me dat je het beste met Fdisk de bestaande partitie kunt verwijderen en daarna een nieuwe (FAT32) partitie aanmaken. Dat kan eventueel dan ook met de opstartdiskettes van PM. Overigens hebben de meeste harddisk fabrikanten een programma dat in staat is om (buiten de BIOS om) toch de hele harddisk te benaderen. Zou voor jou wellicht interessant kunnen zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...