Ga naar inhoud

Verwijderen bootmanager XP

anoniem

Aanbevolen berichten

Maak in WinME een opstartdiskette aan (via Software). Start hiermee op en geef in DOS het commando: [b:a070f82dde]sys c:[/b:a070f82dde] waarna je de PC (zonder diskette) weer kunt starten. Het bootmenu is nu verdwenen. Verwijder nog wel even de bestanden [b:a070f82dde]BOOT.INI BOOTFONT.BIN BOOTSECT.DOS NTDETECT.COM NTLDR [/b:a070f82dde]en[b:a070f82dde] PAGEFILE.SYS[/b:a070f82dde]. [ Dit Bericht is bewerkt door: Binary op 2002-02-27 20:10 ]
Link naar reactie
[quote:b266cf67b9] Op 27-02-2002 20:10, schreef Binary: Maak in WinME een opstartdiskette aan (via Software). Start hiermee op en geef in DOS het commando: [b:b266cf67b9]sys c:[/b:b266cf67b9] waarna je de PC (zonder diskette) weer kunt starten. Het bootmenu is nu verdwenen. Verwijder nog wel even de bestanden [b:b266cf67b9]BOOT.INI BOOTFONT.BIN BOOTSECT.DOS NTDETECT.COM NTLDR [/b:b266cf67b9]en[b:b266cf67b9] PAGEFILE.SYS[/b:b266cf67b9]. [ Dit Bericht is bewerkt door: Binary op 2002-02-27 20:10 ] [/quote:b266cf67b9]
Link naar reactie
sys C: geeft de volgende melding: kan het systeembestand op de standaardlocaties op C: niet vinden. Als gezegd, ik had als eerste ME geinstalleerd op D:, daarna XP op C:. Dit omdat ik op voorhand wist dat ik ME later bij goed werken van XP wilde verwijderen door formatteren van D:. En ik wilde XP dan op C: hebben. Voorafgaand aan de hele operatie was de hele harde schijf gepartitioneerd en geformatteerd.
Link naar reactie
Het is fdisk/mbr.[quote:c185382483] Op 01-03-2002 17:58, schreef DRAFTER86: Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je gewoon je mbr (master boot record) formateren. Dit doe je door op een opstart disk: format -mbr (ofzo) te typen. Ik heb zo mijn LILO bootmenu verwijderd (LINUX) Suc6 [/quote:c185382483]
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid: je hebt WinME verwijderd en wilt nu alleen nog maar XP opstarten? Dan moet je in Systeemeigenschappen>Geavanceerd>Opstart- en herstelinstellingen>Instellingen>Bewerken de regel onder [operating systems] verwijderen die verwijst naar WinME, dus waarschijnlijk [b:76cae94ebe]D:="Microsoft Windows"[/b:76cae94ebe]. Er blijft dan nog maar een regel staat en dan komt het menu niet meer. Zorg wel dat de [b:76cae94ebe]Default=[/b:76cae94ebe] verwijst naar die regel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...