anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Delen Geplaatst: 24 februari 2002 Ergens tijdens het browsen ben ik waarschijnlijk tegen een 'installatie' aangelopen, waarbij openme.exe geladen wordt. Hierdoor lopen een aantal programma's niet goed of helemaal niet meer. Ik ben er dus achter dat het door openme.exe komt en heb deze inmiddels hernoemd naar openme_1.exe. De programma's lopen nu dus weer goed. Alleen, bij het starten van XP komt steeds de melding dat openme niet geladen kan worden. De vraag is, waar laadt XP dergelijke opstartbestanden ??? bij de services staat het in elk geval niet... Iemand suggesties ?? mijn dank is bij voorbaat enorm !! ciao ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 Ga naar Start/Uitvoeren, en type [b:0e210a7690]system.ini[/b:0e210a7690] Je System.ini opent nu in Notepad. Aan het begin, in de sectie [boot] zie je een regel [b:0e210a7690]shell=Explorer.exe openme.exe[/b:0e210a7690] Dat is het teken dat er een trojan aan het werk geweest is. Wis 'openme.exe' , zodat er alleen nog maar [b:0e210a7690]shell=explorer.exe[/b:0e210a7690] staat. Klik op 'opslaan' in 'Bestand', en start even opnieuw op. Het loont de moeite even te zoeken naar dat bestand Openme.exe, en het te wissen. Succes, Yon Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 Correctie: zo werkt het dus in Win95/98, en ME. XP? Geen idee... Daar ben ik zelf ook behoorlijk benieuwd naar. Sorry about that! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2002 dat geeft niet,ik hoop dat er nog andere mensen zijn die dit probleem kennen....Ik hoop dat er nog andere mensen zijn met suggesties .....alvast bedankt behoorlijk irritant die melding steeds Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2002 Open in uitvoeren msconfig.exe (zelfde als in win 98se) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2002 Dat werkt niet, want dan had 'ie het al gevonden, denk ik... Bovendien, ook in Win98 vind je deze NIET in Msconfig, omdat ie noch in je map Opstarten, noch in het Register opstart. Maar ik heb nog wat research voor je gedaan, en ik heb een antwoord van de hoofd engineer bij Diamondcs (van de onvolprezen TDS-3 antitrojan) Hier is het: Apart from the usual registry keys under HKLM HKCU and HKUD: Run RunServices RunOnce It would start from the startup folder, or most likely the "marklord method" HKLMSOFTWAREMicrosoftActive SetupInstalled Components<some key>StubPath = or HKLMSOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionexplorerUser Shell Folders - <some folder>, Windows runs the files in this folder Dus kijk daar even, en let op ongebruikelijke zaken. Had je al gezocht op trefwoord Openme, trouwens? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2002 Ik zal nog eens kijken naar deze registry entries, maar ik denk dat het niet gaat lukken hiermee.. ik heb namelijk al gezocht naar trefwoord openme.exe en niet gevonden... Maar ergens moet het toch aangeroepen worden.. In elk geval dank voor het navragen ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2002 Bij in XP was het ... [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon] Als het goed is, heeft dit attribuut default de waarde "Explorer.exe". Het start dan idd. op deze manier direct op bij inloggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2002 Klopt, heb ik intussen ook ontdekt: default is "shell=explorer.exe", en openme.exe dient dus uitge-edit te worden. Greetz, Ton Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen