Ga naar inhoud

openme.exe

anoniem

Aanbevolen berichten

Ergens tijdens het browsen ben ik waarschijnlijk tegen een 'installatie' aangelopen, waarbij openme.exe geladen wordt. Hierdoor lopen een aantal programma's niet goed of helemaal niet meer. Ik ben er dus achter dat het door openme.exe komt en heb deze inmiddels hernoemd naar openme_1.exe. De programma's lopen nu dus weer goed. Alleen, bij het starten van XP komt steeds de melding dat openme niet geladen kan worden. De vraag is, waar laadt XP dergelijke opstartbestanden ??? bij de services staat het in elk geval niet... Iemand suggesties ?? mijn dank is bij voorbaat enorm !! ciao !
Link naar reactie
Ga naar Start/Uitvoeren, en type [b:0e210a7690]system.ini[/b:0e210a7690] Je System.ini opent nu in Notepad. Aan het begin, in de sectie [boot] zie je een regel [b:0e210a7690]shell=Explorer.exe openme.exe[/b:0e210a7690] Dat is het teken dat er een trojan aan het werk geweest is. Wis 'openme.exe' , zodat er alleen nog maar [b:0e210a7690]shell=explorer.exe[/b:0e210a7690] staat. Klik op 'opslaan' in 'Bestand', en start even opnieuw op. Het loont de moeite even te zoeken naar dat bestand Openme.exe, en het te wissen. Succes, Yon
Link naar reactie
Dat werkt niet, want dan had 'ie het al gevonden, denk ik... Bovendien, ook in Win98 vind je deze NIET in Msconfig, omdat ie noch in je map Opstarten, noch in het Register opstart. Maar ik heb nog wat research voor je gedaan, en ik heb een antwoord van de hoofd engineer bij Diamondcs (van de onvolprezen TDS-3 antitrojan) Hier is het: Apart from the usual registry keys under HKLM HKCU and HKUD: Run RunServices RunOnce It would start from the startup folder, or most likely the "marklord method" HKLMSOFTWAREMicrosoftActive SetupInstalled Components<some key>StubPath = or HKLMSOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionexplorerUser Shell Folders - <some folder>, Windows runs the files in this folder Dus kijk daar even, en let op ongebruikelijke zaken. Had je al gezocht op trefwoord Openme, trouwens?
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...