anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Delen Geplaatst: 24 februari 2002 Om een stabiel videobewerkingssysteem te maken, terwijl er op de nieuwe PC ook spoelletjes gedaan moeten worden, werd mij aangeraden om een Dual boot (2x XP) systeem te maken. Wie kan mij vertellen hoe ik dan aan moet pakken en of ik er extra software voor nodig heb dan alleen XP (genereerd XP dan zelf een boot-menu?)? Is het relatief eenvoudig of heeft het veel haken en ogen. Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 Een dual XP lijkt mij niet het toonbeeld van zinvolheid. Als ik je was zou ik het volgende doen: Je installeert een enkele XP, en maakt jezelf administrator. Dan maak je een account aan voor spellen, en je geeft die account zo weinig mogelijk rechten, zodat ze geen dingen kunnen installeren of aanpassen. Vanaf dat moment ben jij dus de enige die software (spellen) kan/moet installeren. Eventuele driver updates e.d. doe je ook zelf. Als je dan een stabiele pc hebt kan die door het spelen van spellen echt niet instabiel worden. Het zou ook geen kwaad kunnen als de spellen account zelf spellen kan installeren, zolang ze maar niet met drivers gaan experimenteren en met van die kleine handige freewareprogjes voor vanalles en nog wat die uiteindelijk alleen het OS om zeep helpen. Overigens is XP daar veel minder kwetsbaar voor dan 98 en Me. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen