anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Delen Geplaatst: 23 februari 2002 hallo, in mijn pc zitten twee harde schijven, beide op ide0 10 GB master 20 GB slave op de master heb ik win2000 geinstalleerd, op de slave staat freebsd 4.5. linux moet er nog bij. ik wil de bootmanager van win2000 gebruiken, maar waar kan ik die vinden en hoe moet ik 'm configureren? thanks Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2002 De win 2000 bootmanager vereist een primaire FAT (16 of 32) partitie op de eerste IDE-controller. Als windows 9x daar al staat is dat geen probleem, dan wordt C: gewoon gebruikt. Als er geen windows of dos draait en men dat niet wil wordt dat meestal opgelost door een kleine FAT 16 partitie te creëren. Deze partitie heeft win 2000 nodig om z'n boot-bestanden kwijt te kunnen. Het gaat om 'ntdetect.com' 'ntldr' en 'bootini'. In bootini staat de configuratie van de besturingssystemen die opgestart kunnen worden. Wordt win 2000 echter geinstalleerd zonder die primaire FAT-partitie dan wordt er geen bootmanager geinstalleerd. De oplossing is dus in jouw geval: Of een FAT16 maken, of de Linux bootmanager (LILO) in de MBR gooien, en dan met behulp daarvan de besturingssystemen opstarten. Dat laatste is het gemakkelijkst. Zolang je geen windows9x/ME installeert blijft de MBR dan intact. Groetjes, Noztra. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 a, weer een -punt voor MS... and as far as i know kan lilo geen ntfs booten :sad: ... hier ga ik even studie van maken. hartelijk dank! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 Hmm, mijn lilo boot anders wel een 2000 partitie die op NTFS draait. Redhat 7.2. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 dan heb ik verouderde kennis :wink: thnx! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen