Ga naar inhoud

Hp deskjet 895 cxi installatie op windows 2000

anoniem

Aanbevolen berichten

Op een kleine vestiging van ons staat een hp Deskjet 895 cxi, deze is aangesloten op de parallele poort van de Winnt4.0 server en is daar gedeeld. Omdat dit een kleine vestiging is heb ik hiervoor gekozen i.p.v. via een jetdirect kastje. Dit werkte goed totdat ik de clients geupgrade had naar Windows 2000. Win2000 heeft deze printers verwijderd i.p.v opgewaardeerd met de eigen win2000 driver (windows 2000 heeft standaard een driver aan boord voor deze printer) Het lukt me niet om deze printer geinstaleerd te krijgen. Als ik een netwerk verbinding maak krijg ik terecht de melding dat de server niet de juiste drivers heeft en vraagt mij het pad naar de juiste bestanden. Als ik hier de locatie van de gedownloade drivers opgeef (gedownload van HP en daarna geunzipt)krijg ik na de installatie de onterechte melding dat dit niet de juiste driver is, waarna de printer dus niet geinstallerd is. Ik heb de driver in verschillende talen geprobeerd maar ook dit werkt niet. Als ik zoals op een ander vestiging een HP jetdirect kastje gebruik kan ik een nieuwe tcp/ip poort maken en daarna de uit de lijst de standaard win2000 driver installeren, dit werkt wel. Maar dit wil ik nog even niet doen op deze vestiging. Heeft iemand enig idee hoe ik door middel van een netwerkverbinding naar een printer, de driver uit de standaard lijst kan kiezen. Of een ander manier om deze printer toch aan de praat te krijgen. Alvast bedankt, Roland Heeling
Link naar reactie
Als je HP drivers uitpakt krijg je nogal een wirwar van mappen en bestanden. Het is belangrijk dat je specifiek het pad opgeeft naar de map waar het 'info'-bestand staat. Bijvoorbeeld: hpx895x.inf Kijk dus eerst even waar dat bestand precies staat en geef dan bij installeren het juiste pad op. Met behulp van het info bestand zou het moeten werken want daarin staan de instructies hoe en waar windows deze driver moet installeren. Succes, Noztra
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...