Ga naar inhoud

Meerdere configuraties op Win XP

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Op mijn laptop staat momenteel Win XP pro. Omdat ik voor mijn werk regelmatig op lokatie ben zou het voor mij handig zijn om verschillende (netwerk) configuraties te hebben waardoor ik niet telkens van alles aan moet passen. Ik heb al wat geprobeerd met verschillende users maar hij neemt standaard het nieuwe ip-adres over. Wellicht doe ik iets verkeerd, iemand suggesties ?? Gr. Tom Driessen
Link naar reactie
Er zijn denk ik twee mogelijkheden waar je dit mee zou kunnen realiseren. De eerste is om twee verschillende [i:3dc23b18f1]hardwareprofielen[/i:3dc23b18f1] te maken (Systeemeigenschappen > Hardware > Hardwareprofielen). De tweede is om WinXP gewoon twee keer te installeren, waardoor je automatisch een dualboot menu krijgt, waardoor je twee compleet gescheiden configuraties kunt maken.
Link naar reactie
de eerste optie heb ik ook geprobeerd maar dan verwacht hij andere hardware. Een IP adres op dezelfde hardware neemt hij niet mee. Hij neemt gewoon het ip-adres over. De tweede optie is echt een laatste mogelijkheid, ik vind het nou niet geweldig om twee keer zoveel schijfruimte in te leveren voor een ander ip-adres. Ik hoop op meer reacties!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...