anoniem Geplaatst: 20 februari 2002 Delen Geplaatst: 20 februari 2002 Beste vrienden. Wie kan mij helpen, ik ben maar een leek. Graag zou ik mijn computer willen formatteren en daarna windows 98 SE willen installeren. Ik ben in het bezit van een CD-ROM van win98 SE. Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat en hoe ik dit moet doen. Als ik bij de verkoper moet gaan is het een zeer dure grap. [b:432c63e4a6]Wie kan mij uitleg (helpen) verschaffen[/b:432c63e4a6]. Dank bij voorbaat Vele groeten Cactus16 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2002 ik zorgde altijd voor een opstartdiskette met in ieder een cd-rom driver. maar jij hebt natuurlijk een bootable cd (zie "Hoe Format C schijf met XP", lees dan ook de andere posting, gvd) zodat je vanaf cd het commando format c: kan geven en daarna setup. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2002 ga naar http://www.bootdisk.com maak dan een bootflop . start de pc op en druk op DEL. als het goed is zit je nu in het bios menu. pak het tweede item en zoek daar he opstart volgorge. staat nu op C?. maak daar A van sluit alles af met Esc F10. doe de bootflop in drive A start de pc weer op de pc boot nu van af A met oa cdrom ondersteuning. typ dan FORMAT C:/S. de hdisk wordt nu geformateerd . als dit klaar is zet hij meteen de system bestanden over op je hdisk. start weer op doe de cdrom in de cdromspeler en setup kan beginnen. als je klaar bent wel weer in het bios de opstart volgorder weer goed zetten. suc6. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2002 Als aanvulling op Plextor: Als je formatteert kun je de vraag krijgen over 'support for large disks'. Als je [i:ab5b316b5d]nee[/i:ab5b316b5d] zegt kan je maximale partitie grootte 2GB zijn, als je [i:ab5b316b5d]ja[/i:ab5b316b5d] zegt is er 'geen' limiet. Quote Link naar reactie