anoniem Geplaatst: 19 februari 2002 Delen Geplaatst: 19 februari 2002 het lukt mij niet om in XP back up files van mijn harde schijf op een rewritable (Freecom Traveller)te maken. Ik kan via Explorer de files selecteren, ik krijg de melding klaar om op CD te branden, maar de Wizzard laat mij ten slotte weten dat ik een RW disc moet plaatsen, terwijl deze er in zit. Bij audio branden heb ik geen enkel probleem. Kan iemand mij de oplossing aanreiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2002 Welk brandprogje gebruik je?Met Nero of Easy CD creator moet het zeker lukken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2002 Hij gebruikt geem brandprog, maar direct vanuit XP branden. Ik weet de oplossing voor je probleem niet, maar er is wel een update beschikbaar bij Microsoft die problemen met het branden vanuit XP op zou moeten lossen, Misschien dat eerst proberen? http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 [quote:82eff0e32c] Op 20-02-2002 19:21, schreef Led: Hij gebruikt geem brandprog, maar direct vanuit XP branden. Ik weet de oplossing voor je probleem niet, maar er is wel een update beschikbaar bij Microsoft die problemen met het branden vanuit XP op zou moeten lossen, Misschien dat eerst proberen? http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp [/quote:82eff0e32c] Bedankt voor je hulp. Enig soelaas bracht het wel, ik kan nu vanuit Windows XP back ups branden, maar het gaat niet van harte. Soms wordt mijn CDRW nog steeds niet gezien. Dan start ik opnieuw op en dan lukt het (soms wel soms niet). Wanneer het wel lukt, zijn de gebrande folders niet direct zichtbaar maar pas bij de volgende keer opstarten van Windows. Ook lukt het me niet om bijvoorbeeld Favourites te backupen terwijl die op een floppy zonder problemen gecopieerd kan worden. Weet iemand zeker of de software van Nero (volgens mij dezelfde leverancier voor de XP backups) wel foutloos werkt en kent iemand goede backup programma´s die automatisch elke week hun werk doen zonder handelingen? Hoor graag van jullie......Ron Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2002 Tja, als je echt serieus wilt gaan branden kan je toch het beste met Nero of Easy CD creator aan de slag (let op: van ECDC moet je de laatste update hebben anders kun je niet branden in XP). Als je vaak kleine bestanden op een CDRW schrijft is het handig om DirectCD te gebruiken (zit zowel bij Nero als ECDC). Dan wordt je schijfje geformateerd en kun je deze gebruiken als ware het een harde schijf in je PC. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2002 Een brand-programma is nog steeds handiger, maar vooral veelzijdiger dan de ingebouwde functionaliteit van XP. Om nero onder XP te gebruiken heb je minimaal versie 5.5.1 nodig. Maar euh hoger is beter :grin: Ik zou zo gauw geen programma kunnen noemen dat automatisch bepaalde bestanden/directories backupt. Maar ik betwijfel of het freeware zal zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen