Ga naar inhoud

HOE KAN IK WIN ME FORMATTEN???

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn PC. Ik wil mijn pc formatten omdat ik win 2000 wil installeren. Ik heb nu ME nog geinstalleerd maar die krijg ik er niet af! als ik de win 2000 cd er inschuif kan ik wel win 2000 installeren maar dit loopt vast! is er misschien een manier om eerst ME te formatten en dan win 2000 te installeren?? als ik naar explorer ga en dan rechtermuisknop klik op schijf C: en dan Formatteren aanklik> krijg ik de message> windows in gebruik. weet iemand dan een andere wel werkende manier??? misschien met MS-dos?? is er hiervoor een code? Alvast bedankt, crosswear
Link naar reactie
Hallo, Ga naar http://www.bootdisk.com en maak daar een boot diskette aan voor windows. Na het voltooien van de diskette start je de computer opnieuw op. Je moet er natuurlijk wel op letten dat je diskette station als eerste staat. Start dan op zonder cdrom of met dat maakt niet uit alleen zonder gaat sneller. Tik dan in de prompt format c: /s Hierma is je hd geformateerd nu kun je vanaf de cdrom opstarten (je moet natuurlijk cdrom even als eerste boot device instellen. Nu kun je win2k installeren. _________________ Groetjes, Rogier Swarts Hoe meer ik leer hoe meer ik weet, hoe meer ik weet hoe meer ik vergeet, hoe meer ik vergeet hoe minder ik weet, dus waarom zou ik leren?? [ Dit Bericht is bewerkt door: Madcrow op 2002-02-19 14:11 ]
Link naar reactie
Inderdaad in ME gewoon een bootflop maken...vervolgens opstarten met de bootflop en intikken format c: ...de /s is niet noodzakelijk want dan ga je de systeembestanden van Windows ME weer op je schijf installeren terwijl je Win 2000 wilt hebben... Je kan naturlijk ook met fdisk die hele partitie weggooien en dan van CD opstaren met win2000 dan kan je win 2000 zelf een partitie laten maken en dat gelijk als NTFS...ik heb dit zelf gedaan toen ik XP ging istalleren en dat werkte erg goed... Greetz, Edge
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...