anoniem Geplaatst: 18 februari 2002 Delen Geplaatst: 18 februari 2002 Ik heb een probleem met mijn PC. Ik wil mijn pc formatten omdat ik win 2000 wil installeren. Ik heb nu ME nog geinstalleerd maar die krijg ik er niet af! als ik de win 2000 cd er inschuif kan ik wel win 2000 installeren maar dit loopt vast! is er misschien een manier om eerst ME te formatten en dan win 2000 te installeren?? als ik naar explorer ga en dan rechtermuisknop klik op schijf C: en dan Formatteren aanklik> krijg ik de message> windows in gebruik. weet iemand dan een andere wel werkende manier??? misschien met MS-dos?? is er hiervoor een code? Alvast bedankt, crosswear Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2002 Dit kan ook niet, je zult vanaf een opstart diskette eerst een format c: moeten geven om vervolgens Windows 2000 te kunnen installeren Hier zijn recentelijk diverse topics aan besteed waar dit stap voor stap staat aangegeven, sla deze er op na en het is een fluitje van een cent Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2002 Eeeeuuuhhhhmmmm, misschien zou je me kunnen vertellen welke topics??? Weet je anders ook misschien hoe ik die opstartdiskette voor de dag kan toveren? is dit een opstartdisskette die je zelf aan kunt maken??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2002 opstart diskette kun je maken op de volgende manier Start > Instellingen > configuratie scherm > software > en dan het laatste tab blad. Ben even de preciece benamingen kwijt (en heb ook geen ME :smile:) Je kunt trouwens ook gewoon van de W2K cd opstarten en bij het draaien van de setup de schijf partitioneren/formateren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2002 Ok bedankt, maarre kun je misschien iets duidelijker zijn over dat formatteren??? alvast bedankt, Crosswear Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2002 Hallo, Ga naar http://www.bootdisk.com en maak daar een boot diskette aan voor windows. Na het voltooien van de diskette start je de computer opnieuw op. Je moet er natuurlijk wel op letten dat je diskette station als eerste staat. Start dan op zonder cdrom of met dat maakt niet uit alleen zonder gaat sneller. Tik dan in de prompt format c: /s Hierma is je hd geformateerd nu kun je vanaf de cdrom opstarten (je moet natuurlijk cdrom even als eerste boot device instellen. Nu kun je win2k installeren. _________________ Groetjes, Rogier Swarts Hoe meer ik leer hoe meer ik weet, hoe meer ik weet hoe meer ik vergeet, hoe meer ik vergeet hoe minder ik weet, dus waarom zou ik leren?? [ Dit Bericht is bewerkt door: Madcrow op 2002-02-19 14:11 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2002 Ja dat is dan de bootdisk voor win ME???? of van Dos?? als ik het dus goed begrepen heb: downloaden, op diskette zetten, diskette in pc, pc aan, typ: format C: /s , en dan win cd erin < als boot device instellen ( waar?? ) en installeren. klopt dit?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2002 Inderdaad in ME gewoon een bootflop maken...vervolgens opstarten met de bootflop en intikken format c: ...de /s is niet noodzakelijk want dan ga je de systeembestanden van Windows ME weer op je schijf installeren terwijl je Win 2000 wilt hebben... Je kan naturlijk ook met fdisk die hele partitie weggooien en dan van CD opstaren met win2000 dan kan je win 2000 zelf een partitie laten maken en dat gelijk als NTFS...ik heb dit zelf gedaan toen ik XP ging istalleren en dat werkte erg goed... Greetz, Edge Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen