Ga naar inhoud

W2K bevriest tijdens surfen->AGP4x ipv 2x?, VXD in turbo mod

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Als ik aan het internetten ben, surfen, of bijvoorbeeld Morpheus gebruik, loopt mijn pc vast, staat de cursor vast op het scherm en moet ik handmatig resetten. Nu staat er in de manual van mijn videokaart dat deze op mijn moederbord (Aopen ax59pro, VIA apollo mvp3 chipset, (super) socket 7 alleen op AGP 2x werkt. Belangrijke instellingen (een hele reeks in de bios, daar heb ik me aan gehouden) en verder: Check the system BIOS options for the speed of the AGP bus. Some systems may run the AGP bus at the same speed as the front side bus instead of the standard 66MHz. Check your motherboard BIOS for the following options: AGP 2x-- Disable AGP Turbo mode-- Disable Many motherboards also allow you to change the AGP multiplier. The recommended setting will vary depending on your system bus speed: 66 MHz FrontSideBus or CPU bus-- AGP speed= 1/1 (66MHz) 100 MHz FrontSideBus or CPU bus-- AGP speed= 2/3 (66MHz) Het VIA 4in1 driverpakket wil automagisch AGP4x ATA/133 installeren. Mijn moederbord is van voor ATA en mijn videokaart ondersteund alleen 2x. Waar regel je dit in windows 2000 (server)? Klopt het dat deze dingen met elkaar in verband (kunnen) staan? Of moet ik ook eens op enkele andere dingen letten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...