Ga naar inhoud

Windows XP aanschaffen?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben stiekem van plan om Windows XP home aan te schaffen. Daarbij wil ik ook gewoon overgaan op NTFS. Onder Windows 2000 heb ik nogwel eens last van rare vastlopers. Laatst ook onder FAT32. Ik heb de schijf geconverteerd naar NTFS zonder meer of minder vastlopers. Het ligt dus niet aan NTFS! zoals ik dacht. Ik heb mijn hardware 24 uur getest met PCcheck (op mijn werk) en mijn hardware is rock solid! Zou het een voor vooruitgang zijn? Mijn moederbord heeft wel een "designed voor Windows XP" logo. Kan ik onder Windows XP meer spellen draaien? Graag jullie mening medeforummers: Mijn systeem: Pentium 4 1500 MHz 478 pins Aopen AX4T II moederbord 256 MB RIMM (2x128) + ECC GeForce 2 mx 200 64 mb + TV out U160-SCSI HDD Seagate Cheetah x15 NEC multisync fe700+ 17"" monitor
Link naar reactie
Als je het alleen doet om van vreemde vastlopers af te komen, zou ik eert een evaluatie CD :wink: zien te regelen om het uit te proberen. Ik had met Windows 2000 al redelijke weinig vastlopers en rare problemen, maar ze waren er wel. Met Windows XP heb ik nog steeds vreemde problemen, en ik vind Windows 2000 prettiger in gebruik. Windows XP heeft erg veel irritante trekjes die leuk zijn voor beginners en computeranalfabeten, maar voor ervaren gebruikers zijn ze vaak alleen irritant. Daar is wat aan te doen natuurlijk, je kunt het allemaal uitschakelen, maar dat is weer extra werk!! Ik zou dus alleen overstappen als Windows XP jou problemen kan oplossen, anders is het het geld niet waard.
Link naar reactie
Bedankt. De problemen in Windows 2000 kwamen ook voor op mijn oude PC. Aan de hardware ligt het in ieder geval niet. Meestal gaat het dagen achtereen goed en draait het als een tierelier. Soms is het vooral Internet Explorer die zit te vervelen. Die klapt eruit en is niet meer te starten. Ook komt het (vrij zelden) voor dat de PC niet wil afsluiten. De PC blijft na de afsluitprocedure hangen op een leeg blauw scherm/bureaublad (geen BSOD). Ik moet dan resetten watt een Checkdisk tot gevolg heeft. Ik dacht aan WindowsXP voor toekomstige hardware en spellen. Zijn DirectX 8.1 functionaliteit en betere ondersteuning voor spellen. Als Windows XP er komt koop ik natuurlijk de professional versie.
Link naar reactie
[quote:9a283506fd] Op 17-02-2002 18:14, schreef MGSpecial: Juist voor ervaren gebruikers is het een uitdaging om XP naar je hand te zetten.Probeer maar eens Software van een andere leverancier dan Bill goed aan het werk te krijgen,alleen na veel instellingen veranderen en na de nodige updates van het progje lukt je dat pas.Maar is dat niet het leuke van Computeren. [/quote:9a283506fd] Tja daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind de computer een leuk en goed HULPMIDDEL. Het is voor mij absoluut geen lol om iedere keer een week bezig te zijn met het aanpassen van het besturingssysteem. Het besturingsysteem moet voor mij een simpele basis zijn die ik kan uitbreiden als ik dat wil. Ik wil bijv. geen messenger en als ik dat wel zou willen installeer ik dat wel. Ik vind het prima dat ze het allemaal meeleveren, maar geef mij de keuze of ik het wil installeren. Ook vervelende meldingen met opties als je een CD-tje in de drive stopt e.d. daar heb ik niets aan als ik die cd wil starten dan doe IK dat wel.....kortom sommige mensen zullen het handig vinden, ik niet, ik heb alleen niet de keuze om het niet te laten installeren. Ik moet het allemaal handmatig uitzetten jammer genoeg. Ook ben ik niet weg van het verscrikkelijke teletubbie uiterlijk van XP, maar dat is gewoon persoonlijk ook onder Linux gebruik ik geen extreme thema's. Ik vind het belangrijk dat de essentie van een besturings-systeem niet vergeten wordt en jammer genoeg is dat bij zowel Windows als de nieuwe Linux distributies als bijv. Mandrake, RedHat en SuSE wel het geval . :sad:
Link naar reactie
Waarom heb je m`n eerste quote er uit gegooid?[quote:430b95f7ec]Op 18-02-2002 15:57, schreef poeyerke: [quote:430b95f7ec] Op 17-02-2002 18:14, schreef MGSpecial: Juist voor ervaren gebruikers is het een uitdaging om XP naar je hand te zetten.Probeer maar eens Software van een andere leverancier dan Bill goed aan het werk te krijgen,alleen na veel instellingen veranderen en na de nodige updates van het progje lukt je dat pas.Maar is dat niet het leuke van Computeren. [/quote:430b95f7ec] Tja daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind de computer een leuk en goed HULPMIDDEL. Het is voor mij absoluut geen lol om iedere keer een week bezig te zijn met het aanpassen van het besturingssysteem. Het besturingsysteem moet voor mij een simpele basis zijn die ik kan uitbreiden als ik dat wil. Ik wil bijv. geen messenger en als ik dat wel zou willen installeer ik dat wel. Ik vind het prima dat ze het allemaal meeleveren, maar geef mij de keuze of ik het wil installeren. Ook vervelende meldingen met opties als je een CD-tje in de drive stopt e.d. daar heb ik niets aan als ik die cd wil starten dan doe IK dat wel.....kortom sommige mensen zullen het handig vinden, ik niet, ik heb alleen niet de keuze om het niet te laten installeren. Ik moet het allemaal handmatig uitzetten jammer genoeg. Ook ben ik niet weg van het verscrikkelijke teletubbie uiterlijk van XP, maar dat is gewoon persoonlijk ook onder Linux gebruik ik geen extreme thema's. Ik vind het belangrijk dat de essentie van een besturings-systeem niet vergeten wordt en jammer genoeg is dat bij zowel Windows als de nieuwe Linux distributies als bijv. Mandrake, RedHat en SuSE wel het geval . :sad: [/quote:430b95f7ec]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...