Ga naar inhoud

Wil 98se in boot.ini

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allen, Ik het een "probleem" met de boot.ini van win2k op mijn laptop. Ik heb win2k pre-installed op mijn laptop gekregen. Daarnaast heb ik win98se op een andere partitie gezet. Win98se is dus na win2k op de laptop gezet dus deze is niet opgenomen in het boot menu van win2k. Nu gebruik ik BootMagic om te wisselen tussen win2k en win98. Nu komt het probleem. Er staat nog een 3de partitie op de schijf en deze bevat de bios setup van mijn laptop. Als ik nu op F2 druk om in mijn bios in te komen start BootMagic op en ik kan weer kiezen tussen win2k en win98se maar geen bios. Ik heb geprobeerd om mijn bios partitie bij BootMagic te zetten maar dit werkt niet... Nu wil ik BootMagic dus weg hebben en win98se in het boot menu van win2k hebben. De partities zijn als volgt opgedeelt: - Pri -> BIOS - Pri -> Win2k - Pri -> Win98se - ext - Log -> D: - Log -> E: In de boot.ini stond al de regel: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect Dus ik dacht slim te zijn om de volgende regel toe te voegen: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)WINDOWS="Windows 98SE" /fastdetect Maar dit werkt dus niet. Zonder /fastdetect reboot het systeem gewoon en kom ik weer in het menu terecht (Hetzelfde met C: ipv WINDOWS). Met /fastdetect krijg ik een melding dat hij win2k bestanden niet kan vinden.... Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen??? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Alle Compaq series hebben het ook (Van de Laptop's weet ik dat dan van de desktop's niet). Het is een kleine (Ongeveer 15Mb) partitie met je BIos Setup erop. Ik had hem op mijn oude Compaq 1st weg gehaald.. Toen kon ik mijn BIos ook niet meer inkomen.. Setup weer van internet gehaald. Partitie terug gezet en het werkte weer....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...