anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Ik heb een nieuwe 40 GB Maxtor harde schijf getracht op te delen in partities met fdisk. Ik heb dit al verschillende keren eerder met succes gedaan, maar dit keer kreeg de volgende foutmelding nadat ik de primaire DOS-partitie had aangemaakt, geactiveerd, de uitgebreide DOS-partitie had aangemaakt, verschillende logische DOS-stations had aangemaakt en opnieuw had opgestart: "kan BOOT niet schrijven; formatteren geannuleerd" Deze melding kreeg ik nadat het formatteren van C voltooid was en je normaliter de vraag voor het volumelabel behoort te krijgen. De andere partities laten zich vervolgens ook niet formatteren omdat het geen DOS-partities schijnen te zijn; als ik dan met fdisk weer ga kijken, geeft-ie inderdaad aan dat de uitgebreide DOS-partitie "NON-DOS" zou zijn. Klopt niet, want ik had er voor het opstarten gewoon FAT32 van gemaakt. Ik heb dit nu twee keer gehad, de tweede keer nadat ik alles verwijderd had. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, iemand een suggestie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Heb je format c:/u gedaan?Zo niet opstarten met bootflop kiezen voor grote schijf ondersteuning,alle partities verwijderen opnieuw aanmaken,computer helemaal uitzetten,dus niet opnieuw starten met Ctrl+Alt+Delete.Dan opnieuw met bootflop starten kiezen voor CD ondersteuning,bij a:fdisk c:status a maken dan alles formatteren /u Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen