anoniem Geplaatst: 14 februari 2002 Delen Geplaatst: 14 februari 2002 Ik heb nu 512 MB DDR sdram geheugen. Erg leuk allemaal , meer kan helaas niet (WIN98 SE) omdatb het OS dat nu eenmaal niet ondersteunt. War ik nou zo jammer vind is dat hoe meer geheugen ik er bij heb geprikt , hoe minder geheugenbronnen er vrij zijn. Het is gewoon verschrikkelijk, soms loopt het terug tot onder de 50 %, wat er nog vrij is. Wat ik me afvraag is het volgende . Stel dat ik 256 MB ga gebruiken (dus de helft minder) zou dat nou dan zo veel uitmaken. Ik bedoel, zou je er wat van merken ? Zelf denk ik van niet, volgens mij is het onzin om zoveel geheugen te gebruiken , en is het gewoon een verkooptruc om maar zoveel mogelijk geheugen te kopen. Ik heb nu dus voor bijna 250 euro geheugen in mijn PC zitten en ik heb nog maar zo weinig bronnen beschikbaar. Zou ik eigenlijk weer een ouwe truc moeten toepassen , in de vorm van zelf het geheugenbeheer in de hand nemen ? (net zoals vroeger) Wat denken jullie ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Ik ben begonnen op me'n 562Mhz Celleron met 64Mb, deze is nu 384 (~max voor 98SE). Als ik caschman aanzet zit ik zowiezo al op een verbruik van boven de 70%. Echter de machine loopt als een klokje. Hij is beduidend sneller, stabieler en wordt ca 7 graden minder warm! Ik vermoed dat windows het volledige geheugen zo veel mogelijk gebruikt om ten aller tijde zo snel mogelijk te kunnen functioneren, en daar heeft u die 250 euro voor uit gegeven nietwaar? InternEd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Kan zijn maar wat je hier mee bedoeld is me niet zo duidelijk. wil je dat misschien een klein beetje voor mij uitleggen ? Overigens ben ik gewoon Ruud hoor , en geen U , ik wil niet met U aan gesproken worden . Gewoon jij en jou. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Het is inderdaad juist dat Win zoveel mogelijk in het geheugen tracht te laden, hoe meer geheugen beschikbaar hoe meer het gevuld wordt. Een tweetal maanden las ik een test over verschillende hoeveelheden geheugen in combinatie met verschillende WinOS's. Voor Win98 was 128MB de snelste configuratie; met 256MB vertraagde het systeem een 10% om met 512MB helemaal de dieperik in te gaan. Wel een opmerking hierbij: indien je echt "zware" programma's draait, of veel vensters gelijktijdig hebt openstaan, is geheugen nog altijd sneller dan swappen op de HS. Het programma cacheman, zoals hiervoor genoemd, is inderdaad een goed geheugenbeheer toepassing, de slordigheid van het Win geheugenbeheer wordt hiermee ondervangen (vrijmaken van niet gebruikte toepassingen uit het geheugen). Eddy Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen