anoniem Geplaatst: 13 februari 2002 Delen Geplaatst: 13 februari 2002 Ik heb onlangs Microsoft XP geïnstalleerd. Het betrof hier een upgrade van windows 98SE naar XP professional. Het bleek echter dat mijn (oude) laserprinter niet aan de praat te krijgen was met XP, dus heb ik besloten om XP weer te verwijderen (volgens de methode, zoals XP die biedt in het menu programma's verwijderen) Ik krijg echter steeds een melding bij het opstarten. Ik maak gebruik van Bootmagic 7 en nadat ik bij het opstarten gekozen heb voor windows 98 krijg ik een scherm met daarin twee keuzemogelijkheden, namelijk Microsoft XP installatie annuleren OF verder gaan met de XP setup. Kies ik voor verder gaan met de setup, dan start de computer opnieuw op en krijg ik hetzelfde verhaal. Kiezen voor setup annuleren levert geen probleem op. Windows 98 wordt dan gestart. Blijkbaar is er iets van XP blijven hangen bij het ongedaan maken van de installatie, waardoor ik iedere keer moet kiezen bij het opstarten voor verder gaan of annuleren. Wie weet hoe ik dit "gedwongen" kiezen kan verwijderen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2002 Je MBR herstellen.Bootflop erin opstarten kiezen voor Shift+F5 achter de A:fdisk/mbr type. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2002 Bedankt. Het probleem is nu opgelost. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen