anoniem Geplaatst: 12 februari 2002 Delen Geplaatst: 12 februari 2002 Ik zit met het volgende probleem. Ik werk op mijn pc met 2 users onder XP PRO (engels). Ik ben zelf Computer administrator en mijn huisgenote is Limited User. Probleem 1: Waarom kan ik alleen maar kiezen tussen de opties Computer administrator en Limited user? Onder Computer Management zie ik toch dat er veel meer groepen gedefinieerd zijn. Probleem 2: Ik kan zelf prima met Windows Messenger werken. Als mijn huisgenote inlogd, dan krijgt ze Messenger geeneens opgestart. Wat is hier aan de hand? Probleem 3: heeft met probleem 2 te maken denk ik. Ik las ergens dat je een advanced optie hebt zitten onder User Accounts. Deze kan ik nergens vinden. Hieronder valt o.a. dat je een .NET user aanmaakt, o.i.d. Klopt deze informatie? Bij voorbaat dank voor de reacties. Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2002 Het zelfde probleem doet zich hier voor. Zelfs als ik een andere gebruiker administrator maak op de machine krijgt hij/zij messenger niet opgestart. De XP prof machine draait wel als WKS in een W2k domain. Iemand een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 Ik heb dit probleem ook gehad. Wat ik heb gedaan is alle user accounts verwijdert en opnieuw aangemaakt. WEL Administrator rechten geven want anders krijg je dezelfde problemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 Ik heb het volgende doorgestuurd gekregen: Bij mij werkt versie 4.5 in ieder geval weer bij gewone domain users. Groetjes, Prasa This is a known issue with Messenger 4.6. The problem is, Messenger 4.6 doesn't like to setup on non-Administrative accounts. Switching back to 4.5 does seem to correct this error. However, if you want to use 4.6 on both limited and administrative accounts, after installing 4.5, setup and verify Messenger is working with 4.5, then upgrade to 4.6 and it should be functional. To uninstall 4.6, just close down Messenger (right click the messenger icon in the notification area/system tray and click close). Then click the start button, then click Run and type in (copy-paste if you like): RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove Then click OK. Messenger will now be uninstalled. Then download and execute the 4.5 installer: http://download.microsoft.com/download/windowsmessenger/install/4.5/wxp/en-us/mmssetup.exe [ Dit Bericht is bewerkt door: Prasatko op 2002-02-24 23:05 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2002 4.6 eroverheen geinstalleerd en ook dat werkt. Messenger 4.6 doet het nu ook bij domain users. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2002 Probleem 2: Ik kan zelf prima met Windows Messenger werken. Als mijn huisgenote inlogd, dan krijgt ze Messenger geeneens opgestart. Wat is hier aan de hand? Je hebt waarschijnlijk de Messenger ge-update onder het beheerders account met extra plugins e.d. Wanneer je deze updates ook uitvoerd op de andere gebruikers accounts is het probleem verholpen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen