Ga naar inhoud

HELP: Problemen XP Pro & Norton


Aanbevolen berichten

Wanneer ik Norton Systemworks 2002 & Personal Firewall 2002 wil updaten, dan krijg ik tijdens de installatie van de update een foutmelding van Norton: "Installatie mislukt, Windows NT 4" of "Installatie mislukt, Windows NT 8". Na deinstallatie en installatie van deze programma's, lukt het me nu zelfs niet meer om Norton Antivirus opnieuw te installeren. Er verschijnt al direct een melding: De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd". Ik denk dat beide problemen veroorzaakt worden door "rechten" in XP Pro en dat ik dus niet gemachtigd ben om de updaten en zelfs nu niet meer om te installeren. Maar hoe kan dat? Alle andere progz (behalve Norton dus)werken wel en ik ben ingelogd als gebruiker met "Administrator" rechten. Ik ben al dagen aan het stoeien met dit probleem en kom er (voor het eerst) niet meer uit. Daarom.... Please HELP!!! Thanx and greetz!
Link naar reactie
Heb je al op de website gekeken voor een oplossing. Kijk even [url=http://www.symantec.com/techsupp/nsys/nsw_2002_se_info_solve_install.html]hier[/url] Toegangsrechten voor software kun je als volgt regelen: Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Lokaal beveiligingsbeleid -> Beveiligingsniveaus. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
Bijna….. Door een link naar de site van Norton, waar je specifieke uninstall programma's kunt downloaden, ben ik wel een stuk verder gekomen. De de- en installatieproblemen zijn nu (gedeeltelijk) opgelost, want het updaten lukt nog steeds niet. Ook niet nadat ik alle tips van Norton heb opgevolgd en als user met Administrator rechten ben ingelogd. Misschien een hele domme vraag, maar hoe log ik in als Administrator in XP Pro? Ik heb nog een ander probleem, wat ook onstaan is na de foute instaalatie. Wanneer ik een Scan in Norton Anti Virus heb gepland (schedule), dan gebeurt er op dat tijdstip helemaal niets. Ik heb al vanalles uitgeprobeerd, maar niets helpt. Het bestand dat door Windows/Tasks wordt aangeroepen (mycomp.sca) werk goed, want wanneer ik dat bestand rechtstreeks aanklik, dat begint de scan direct. Volgens mij is de “verwijzing” in het bestand “Windows/Tasks/Norton AntiVirus - Scan my computer” niet juist. Ik heb al vele varianten uitgeprobeerd, maar hij komt gewoon niet bij “mycomp.sca” uit. Er zal wel een parameter te veel of te weinig staan, maar welke? Mijn huidige instelling is: Bij uitvoeren "C:Program FilesNorton AntiVirusNAVW32.exe" /Task:C:Documents and SettingsAll UsersApplication DataSymantecNorton AntiVirusTasksmycomp.sca en bij Beginnen in "C:Program FilesNorton AntiVirus" Wat is er fout? Nogmaals bedankt voor het meedenken!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...