anoniem Geplaatst: 11 februari 2002 Delen Geplaatst: 11 februari 2002 Ik wil ook in Xp graag mijn virtueel geheugen zelf beheren, maar Windows Xp moet daar niets van hebben geloof ik. Iedere keer als ik de instellingen aanpas en bevestig met ok, worden de gegevens weer teruggezet in de originele staat. Als ik van de werkbalken het vinkje voor de taalbalk weghaal is de taalbalk keurig weg. Echter, als ik mijn comp opnieuw opstart staat ie er vrolijk weer, wat dus niet de bedoeling is.:sad: Last but not least, wat is het beste tweakprogje voor windows XP. Ik was tweakui gebruiker onder '98 SE, is er al een soortgelijk programmaatje om Xp te tweaken? Heb je antwoord op één of meerdere van mijn vragen, dan ben je van harte uitgenodigd mij van wat advies te voorzien. Als het nog iets uitmaakt, ik gebruik Windows XP Professional NL. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2002 Vreemd dat hij je gemaakte instellingen niet bewaard, gaat bij mij prima. Zit je wel als local administrator ingelogt dan? Voor Windows XP is er zoiets als TweakXP Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2002 [quote:1f1c5f9c31] Op 11-02-2002 13:40, schreef Hipapipa: Vreemd dat hij je gemaakte instellingen niet bewaard, gaat bij mij prima. Zit je wel als local administrator ingelogt dan?[/quote:1f1c5f9c31] Ik ben ingelogd als de beheerder van de computer en tevens enige gebruiker. Bedankt voor de Tweak tip, ik ga het progje direct ff bekijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2002 Microsoft heeft een een aantal extra progjes voor XP uitgebracht onder de naam 'powertoys'. Hier zit ook TweakXP bij. Verder onder andere een uitgebreide en zeer handige calculator die grafieken tekent na invoeren van functies. Wat is de reden dat je zelf het virtuele geheugen wilt regelen? Windows kan dat zelf toch prima? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2002 Die powertoys zijn niet meet beschikbaar op de site van microsoft omdat ze geupdate worden. Ik wil graag het virtueel geheugen zelf beheren om het 'resizen' van de swapfile tegen te gaan. In windows 9x deed windows dit (=de omvang van de swapfile variëren) nog , misschien in XP ook nog, maar dat weet ik niet. Laten we gewoon zeggen dat ik gewend ben mijn virtuele geheugen te beheren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2002 Start-Instellingen-Configuratiescherm -Systeem-Geavanceerd-Prestaties-Geavanceerd -Virtueel geheugen-Wijzigen... Voila, ze hebben het toch ver weggestoken, zelle... :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2002 Customizer XP is ook een goed Tweak progje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2002 [quote:569d609e0b] Op 11-02-2002 14:29, schreef Bullboom: Wat is de reden dat je zelf het virtuele geheugen wilt regelen? Windows kan dat zelf toch prima? [/quote:569d609e0b] Hier ben ik het niet mee eens.. Als je een aparte partitie (bijv. 1,5 gb) maakt voor alleen het swap bestand, kan dat op den duur aardig wat snelheid schelen. Als je het door windows laat beheren, zet ie automatich de swap in de C: , als je schijf dan aardig vol aan het raken is, moet er steeds naar die swap-file gezocht worden om er in weg te schrijven. als je dus een aparte partitie maakt voor die swap vind windhoos die file direct ... _________________ |MSI K7T266Pro2|AMD Athlon XP 1600+@1800+|512 MB DDR (Samsung PC2100)|Leadtek Geforce3 Ti200@Ti500 TDH|IBM 40 Gig |Quantum Fireball 15 Gig |SBLive! 5.1|Realtec Nic PCI|LG 8x4x32|Aopen 48x| [ Dit Bericht is bewerkt door: X-TREMiST op 2002-02-12 11:25 ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen