anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Ik kon xp niet geinstalleerd krijgen vanuit dos, na ik de c- en d-schijf had geformateerd. Nu heb win 98 eerst op de D-schijf gezet en win Xp op de C schijf. Het werkt perfect maar ik wil win 98 eraf halen, want ik krijg steeds bij het opstarten een menuutje welke windows ik wil starten. Hoe kan ik nou win 98 verwijderen/uninstallen zodat het boot menu verdwijnt bij het opstarten maar zonder de d-schijf te formatteren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Als je de orginele goede cdrom hebt van Windows XP, kan je gewoon booten met die cd en hoef je helemaal niet te proberen hem vanuit msdos te installeren...Dus op deze manier zou ik er al niet meer doorgaan omdat je toch met restjes blijft zitten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 als je in XP naar de properties van mijn computer gaat, het tab blad advanced kiest en vervolgens de startup opties kun je aangeven hoe lang je het menu wilt zien en wat de default optie is. Mocht je echt van win98 af willen dan kun je het vanuit XP verwijderen, alleen moet je even het bestand boot.ini aanpassen. Meestal volstaat de betreffende regel gewoon weggooien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Dit staat in mijn boot file [boot loader] timeout=0 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect C:="Microsoft Windows" welke regel moet ik er dan uit halen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Je moet wel in je BIOS instellen dat je pc vanaf de cd-rom opstart, dan kan je gewoon XP installeren op een geformatteerde pc.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2002 JE had wel degelijk vanuit DOS kunnen installeren. Gewoon opstarten met een Windows98 bootflop. Zet daar ook meteen SAMRTDRV.EXE op en laat deze meestarten. Vervolgens kun je de installatie vanaf de CD starten vanuit de map i386 met de opdrachi WINNT Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen