anoniem Geplaatst: 6 februari 2002 Delen Geplaatst: 6 februari 2002 1 schijf is aangesloten op een Promise ATA 100contr. IDE 1. en de ander op ide 1 van het moederbord. Die op de Promise, zit in een externe behuizing met zijn eigen on/off schakellaar. Die HD op de IDE 1 v h moederbrd heeft ook een eigen on/of schakellaar omdat die in zo'n slede is ingebouwd, in een 5.5 gleuf van de comp. Dus als ik bijv. win98 wil draaien hoef ik alleen maar het on/off van de ander uit te zetten. Zet ik beiden aan, dan start die van de slede op, dus: winxp in dit geval. Ik kan dan toch in verkenner mijn andere schijf benaderen. Op beiden staat de jumper op Master. Hoe komt het dat ik geen conflict krijg? Is dat omdat die van het moederbord op de Primaire IDE zit? Afijn een heel verhaal. Dat het toch zo werkt vind ik prima. Maar eigelijk begrijp ik het niet zo. Dus: zeg het maar. Grt Holthuys Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2002 Je krijgt geen conflict omdat beide harddisks op een andere controller zitten aangesloten. Alleen twee schijven die op dezelfde poort op dezelfde controller dezelfde functie hebben zullen een conflict veroorzaken. Je zou ook van je promise controller kunnen booten en dan je interne schijf kunnen benaderen. In je BIOS moet je dan waarschijnlijk instellen dat je van SCSI wil booten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen