anoniem Geplaatst: 6 februari 2002 Delen Geplaatst: 6 februari 2002 Heb na de enthousiaste recensies Partition Magic gekocht. Hoe kun je nu op een veilige manier bestanden van je C partitie verplaatsen naar de nieuwe D en E partities zodat je besturingssyteem op C staat ,de programma bestanden op D en de gegevens op E ? De map Mijn documenten laat zich wel verslepen maar Program Files niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2002 Dat kan ook niet zomaar, aangezien er in je register allemaal path verwijzingen staan naar die mappen. Enige optie is dus een dergelijk map aanmaken op een andere partitie en de desbetreffende programma's opnieuw installeren daarin. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2002 Ik heb hier zelf geen Partition Magic meer (te oude versie), maar ik weet zeker dat dat wel mogelijk moet zijn. Het is juist de grap dat je de bestanden die je normaal niet mag verplaatsen met PM wel kan verplaatsen. Anders kan ik het ook wel gewoon in de Verkenner. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2002 Bij de keuze "split" van een partitie kun je aangeven welke mappen naar de nieuwe partitie worden verplaatst.In de handleiding wordt geadviseerd geen Windows folders of program files te verslepen. Met Drive Mapper wordt daarna er voor gezorgd dat de versleepte map ook in het register herkend wordt.Ik heb dit geprobeerd met enkele programmaatjes die ik toch bijna niet meer gebruikte en het werkt goed. Mijn vraag was nu juist of dit een veilige manier is om je schijf opnieuw in te delen of dat er een betere manier is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2002 Beste manier blijft natuurlijk een clean install :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2002 Volgens mij kan het met cleansweep van Norton, daar zit een proggie in 'move wizard' daarmee kan je proggies van de ene map naar de ene map moven en waarschijnlijk ook naar een andere schijf. Ik werk er nooit mee dus ik weet het niet zeker maar misschien loont het wel als je er even mee stoeit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2002 Hoi, Dat kan met drivermapper ook van Powerquest (leverancier van PM). Bij mijn versie partition magic pro zat het erbij. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen