Ga naar inhoud

sorteervolgorde bij opslaan/openen van bestanden

anoniem

Aanbevolen berichten

Elke keer dat ik een bestand wil ophalen van een schijf staan de bestandsnamen in omgekeerde sorteervolgorde, n.l. van Z naar A. "Details" aanklikken en de zaak omgekeerd sorteren werkt maar Windows "onthoudt" dit niet. M.a.w. de eerstvolgende keer staat alles weer omgekeerd gesorteerd! Dit geldt voor elk Windows programma. Help! Het ging jaren goed tot ik ergens iets heb veranderd recentelijk. Hoe krijg ik dit weer in zijn oorspronkelijke vorm terug?
Link naar reactie
ga naar verkenner. Laat de bestanden in de map weergeven zoals jij dat wil. Ga dan naar Tools>Folder options. Klik tabblad View. Klik hier 'apply to all folders' aan. Nu moet het werken. Op deze manier is het in window XP te regelen. Misschien werkt het bij 98 of ME iets anders maar het zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Je had er niet bij vermeld welke windows je draait. Kan erg handig zijn omdat er nog wel eens verschil in wil zitten...
Link naar reactie
Open Windows Verkenner en klik in de linkerkolom op c: Klik vervolgens in de rechterkolom op Naam (alle bestanden en mappen worden op alfabet a -z gesorteerd). Houdt de Ctrl toets ingedrukt en klik tegelijkertijd op het kruisje rechtsbovenaan om af te sluiten. Herstart hierna Windows om de alfabtische soteervolgorde in het register op te slaan. Deze truc heb ik gevonden op http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q229070 toen ik hetzelfde probleem in Win98 had. Het werkt echt! [ Dit Bericht is bewerkt door: chris middelburg op 2002-02-08 10:23 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...