Ga naar inhoud

Vraagje: w2k : services

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer nu al een tijdje vat te krijgen op het "services" systeem van win2000-pro daar ik er van overtuigd ben dat er een hoop services aanstaan "by-default" die eigenlijk voor mijn situatie niet nodig zijn. Ik draai een gewone thuis pc, ben enigste gebruiker(geen netwerk), klooi heel wat af dus sta praktisch altijd als admin aangelogt en heb een maxstream verbinding. een ander punt is toch wel de enorme hoeveelheid gaten die er zelfs in w2k blijken te zitten, kijk maar eens naar de lijst met fixxes in de security-rollup-package (SRP-1) die net uit is, en mijn gedachte is dan simpel: een gat in de "netmeeting-remote-desktop-sharing-service"? ----> dan zet ik die toch gewoon uit!..... De truuk is echter dat onder w2k vaak de ene service afhankelijk is van de andere, simpelweg een service uitzetten lijdt dan dus al gauw tot een opeenstapeling van andere services en taken die niet meer willen werken. Vraag dan dus: waar vind ik meer info over de opbouw van services en wat doet een specifieke service? En dan niet zeggen : de resource kit, die heb ik niet en kan ik ook niet betalen en is mij meestal (ik kan hem af en toe lenen) veeeel te complex. Ik zoek dus een website oid......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...