Ga naar inhoud

Win2000 op 2e harde schijf

anoniem

Aanbevolen berichten

Naast WindowsME kan ik probleemloos W2K-pro op mijn 1e disk installeren. Op mijn 2e, snellere, disk lukt dit NIET. Installeer ik W2K op een partitie waarvan de "letter" overeenkomt met de partitie "letter" onder W2K en maak ik daarna een image en zet dat image naar m'n 2e harde schijf ontstaat het volgende probleem. W2K start wel op maar komt steeds met het aanmeldmenu. Deze loop blijft zich herhalen. Wie kent dit probleem en de oplossing?
Link naar reactie
Hallo Rogier, Bedankt voor je reaktie. Het punt is dat WinME op m'n 2e harde schijf staat. De bootsector, op C:, staat op m'n 1e harde schijf. Hoe krijg ik nu WinME opgestart om W2K te installeren als m'n 1e harde schijf is afgekoppeld? Groeten Ger Klein Hesselink [ Dit Bericht is bewerkt door: gkh op 2002-01-31 11:43 ]
Link naar reactie
Waarom wil je ME gebruiken om w2k te installeren? De cd is gewoon bootable en als dat niet werkt kun je volgens mij opstartdiskettes maken door een of andere commandlineoptie mee te geven aan winnt.exe in de installatiedirectory. In ieder geval moet je wel met de hand de nt loader op je eerste schijf installeren als ie uitstaat tijdens de installatie ... geen idee hoe makkelijk dat is.
Link naar reactie
Ik had het ook gedaan tijdje geleden. Ik had winme and win2k op 1 hd en partitie. Het werkte wel erg verwarrend. Maar als je goed kan configueren kan je sommige bestanden die win2k en winme installeren met elkaar werken. Maar het is af te raden het is erg verwarrend. Maar het kan win2k en winme op 1 partitie. Ik raad je af het is erg verwarrend! (trouwens winme werkt klote of werkt perfect nooit tussen in..)
Link naar reactie
Mijn probleem is opgelost door installatie van W2K op 1e (5200 rpm) harde schijf, daar een Ghost-image van gemaakt. Partitie op 1e harde schijf ge-formatteerd. Ghost-image op 2e harde (7200 rpm) schijf gezet, waar ook WinME op staat. Vervolgens een repair van de W2K cd-rom gedraaid. Niet de eerste maar die ACHTER clean install waarbij de aanwezige W2K wordt gevonden. Na enkele foutmeldingen bij opstarten uiteindelijk toch een werkend W2K.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...