anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Ik heb XP naast win98se geinstallerd. Nu wil ik, eigenkijk heel simpel, win98se opnieuw (schoon) installeren. Met de opstartdiskette en de cd-rom van win98 lukt het me niet. De PC geeft alleen maar het dualbootscherm. In de bios staat de bootvolgorde op cd-rom, c en a. In win98 staat aangevinkt dat bij elke opstart naar een diskette gezocht moet worden. Vanuit de verkenner in XP wil deze zijn familielid niet formateren. Help...............hoe kan ik mijn c schijf formateren om zo opnieuw win98se te installeren? Alvast dank voor je reactie(s) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Dat er nu drie berichten staan wil niet zeggen dat ik zo gefrustreerd ben. Er ging iets mis met het verzenden! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 [quote:4bf8d772bb] Op 30-01-2002 19:22, schreef jvangastel: Dat er nu drie berichten staan wil niet zeggen dat ik zo gefrustreerd ben. Er ging iets mis met het verzenden! [/quote:4bf8d772bb]dan moetje de andere wel weg halen. met edit??????????????//. [ Dit Bericht is bewerkt door: plextor op 2002-01-30 19:46 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Dag, Als je niets wilt bewaren!! Neem een bootflop van windows 98. Indien je geen NTFS in gebruik hebt, doe je vanaf de floppy disk meestal a: format c: Wacht totdat het proces klaar is. Boot vervolgens nogmaals met de Bootflop en kies cd-ondersteuning. Ga naar het cd-station en voer setup.exe uit. Installeer windows 98 se op de bekende manier. Gr. Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 opstarten pc;in bootmenu win98 kiezen;heeeeel rap op f8 drukken en kiezen voor opstarten in msdos modus dan c schijf formateren weerom opstarten en booten vanaf win 98 cd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2002 Dit werkt niet.Je moet eerst `98 installeren en daarna Xp op een aparte partitie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2002 Als je vanaf diskette wilt opstarten moet je wel de bootvolgorde aanpassen. Het zou ook mogenlijk moeten zijn om vanaf de cd op te starten, maar dat werkt niet altijd als de cd speler op de secundaire ide zit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2002 Het is gelukt! Gewoon nog iets sneller (bijna gelijktijdig) indrukken van F8. Het draait weer als een tierelier! Dank voor jullie reacties Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen