anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Hey guys, blij dat er furoms als deze zijn waar je je probleempjes kan voorleggen... Ik zit met het volgende: Ik heb een HardeSchijf(20 GB, 9 GB vrij), met daarop Win98SE(FAT32), en 3 bijbehorende partities(FAT32). Werkt allemaal naar behoren. Nu heb ik ook nog een andere HardeSchijf liggen, ook 20 GB. Hij is compleet leeg. Nu dacht ik: op mijn werk gebruiken we NT, en er zijn enkele XP's uitgerold, laat ik dat op mijn PC instaleren, om eens een beetje te testen enzo... Hmm, daar begint de ellende... Hoe krijg ik NT zover om te instaleren op die schijf. Ik heb de reserve schijf solo in mijn systeem gehangen, en dan is instaleren van NT en XP geen probleem, zolang je het doet in die volgorde... Heb daarna weer de boel geformateerd, en ben vol goede moed aan de slag gegaan. Dat was van korte duur... NT setup kwam niet verder dan het aanwijzen/creeeren van een partitie, en dan stopt het eigenlijk. Kan niets maken, verwijderen, etc... hit F3 to exit setup zie ik nu in mijn dromen langs komen... Nu heb ik onlangs iets opgevangen over FAT16... en ben ik het spoor een beetje kwijt aan het raken... Kan iemand mij, stap voor stap, vertellen wat ik moet doen? Ik dacht altijd dat ik een beetje het newbie stadium ontgroeid was, maar ik sta weer met beide beentje in de realiteit... Disk 1: Win98SE(FAT32)primair Partitie2(FAT32) Partitie3(FAT32) Partitie4(FAT32) Disk 2:(nog te doen) WINNT(NTFS?) WINXP(NTSF?) Partitie3(FAT16?) Alle hulp wordt erg gewaardeerd! Cheers, dutch Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 [quote:ad2c2cddff] Op 30-01-2002 11:20, schreef dutch_camel: Hey guys, blij dat er furoms als deze zijn waar je je probleempjes kan voorleggen... Ik zit met het volgende: Ik heb een HardeSchijf(20 GB, 9 GB vrij), met daarop Win98SE(FAT32), en 3 bijbehorende partities(FAT32). Werkt allemaal naar behoren. Nu heb ik ook nog een andere HardeSchijf liggen, ook 20 GB. Hij is compleet leeg. Nu dacht ik: op mijn werk gebruiken we NT, en er zijn enkele XP's uitgerold, laat ik dat op mijn PC instaleren, om eens een beetje te testen enzo... Hmm, daar begint de ellende... Hoe krijg ik NT zover om te instaleren op die schijf. Ik heb de reserve schijf solo in mijn systeem gehangen, en dan is instaleren van NT en XP geen probleem, zolang je het doet in die volgorde... Heb daarna weer de boel geformateerd, en ben vol goede moed aan de slag gegaan. Dat was van korte duur... NT setup kwam niet verder dan het aanwijzen/creeeren van een partitie, en dan stopt het eigenlijk. Kan niets maken, verwijderen, etc... hit F3 to exit setup zie ik nu in mijn dromen langs komen... Nu heb ik onlangs iets opgevangen over FAT16... en ben ik het spoor een beetje kwijt aan het raken... Kan iemand mij, stap voor stap, vertellen wat ik moet doen? Ik dacht altijd dat ik een beetje het newbie stadium ontgroeid was, maar ik sta weer met beide beentje in de realiteit... Disk 1: Win98SE(FAT32)primair Partitie2(FAT32) Partitie3(FAT32) Partitie4(FAT32) Disk 2:(nog te doen) WINNT(NTFS?) WINXP(NTSF?) Partitie3(FAT16?) Alle hulp wordt erg gewaardeerd! Cheers, dutch [/quote:ad2c2cddff] Disk1 ff omruilen met disk2,met fdisk de partities verwijderen en dan opstarten met de win xp cd en windows dan je partities laten maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Ok, dit klink veel belovend!... Nog niet aan gedacht. Je bedoelt neem ik aan Disk 2 Master, Disk 1 Slave? Maar dan neem ik ook aan dat ik eerst NT, en dan XP moet instaleren? En gaat Win98 dan niet over de rooie? En hoe zit het dan met booten? Kan ik dan nog Partition Magic gebruiken? Vragen vragen, ik weet het. Maar ik wil eigenlijk niet mijn hele Win98 setup kwijt. Het loopt nu als en zonnetje, spellen doen het goed etc... moet er niet aandenken weer alles opnieuw te gaan opzetten en updaten... Cheers, dutch Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Windows xp vraagt op welke partitie je het prog wilt installeren. Nu doe je dit natuurlijk niet op de harde schijf waar win98 op staat. btw.het verwijderen van de ntfs partities doe je met fdisk en dan "de niet dos partitie verwijderen"je weet wel,een van de opties onder fdisk. Als windows xp geinstalleerd is,kun je de harde schijven weer omwisselen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 >>>>Hmm, daar begint de ellende... Hoe krijg ik NT zover om te instaleren op die schijf. Ik heb de reserve schijf solo in mijn systeem gehangen, en dan is instaleren van NT en XP geen probleem, zolang je het doet in die volgorde... Heb daarna weer de boel geformateerd, en ben vol goede moed aan de slag gegaan. Dat was van korte duur... NT setup kwam niet verder dan het aanwijzen/creeeren van een partitie, en dan stopt het eigenlijk. Kan niets maken, verwijderen, etc... hit F3 to exit setup zie ik nu in mijn dromen langs komen... Nu heb ik onlangs iets opgevangen over FAT16... en ben ik het spoor een beetje kwijt aan het raken... >>> Begrijp ik het goed dat je naast win98se, winnt en winXP wil draaien of win98se met winnt of winXP. Het eerste heb ik nog nooit geprobeerd (triple boot?), maar dit kan met een boot manager. Het laatste is niet moeilijk. Booten van cd. Je moet natuurlijk wel de hdd goed benoemen, bijv. grootte partitie, actief maken van 1e partitie van de nieuwe hdd. Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Daar wil ik dus naar toe, triple boot....Geen idee of het kan. Ik zie niet gauw in waarom niet eigenlijk... Ik zal er vannavond weer eens op gaan zitten, en kijken wat er gebeurt... ALvast bedankt voor de input, guys! Cheers, dutch Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen