anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Beste allemaal, Allereerst hartelijk dank voor het lezen van mijn bericht. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Wat is er aan de hand? Op mijn PC draaide ik Win 98 met ZoneAlarm (versie weet ik niet meer). Dit draaide als een zonnetje. Alles ging geweldig goed. Ik heb Win XP geïnstalleerd, en een nieuwe versie van ZoneAlarm gedownload (2.6.362)en geïnstalleerd. Nu loop ik tegen het volgende aan. Als ik ingebeld heb met mijn provider, start ik de Microsoft Internet Explorer. De gevraagde pagina wordt opgehaald. Klik ik dan door naar een andere pagina of type ik een ander web-address in dan krijg ik in de title-bar de melding "Kan de server niet vinden". De gevraagde pagina wordt niet getoond. Als ik ZoneAlarm uitschakel, dan krijg ik wel de gevraagde pagina en werkt het allemaal vlekkeloos. Ik heb het vermoeden dat het ligt aan de instellingen van ZoneAlarm. Is er iemand die mij kan helpen om ZoneAlarm te laten werken? Heel graag! Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite ! Groetjes Koen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Je kunt programma's apart toegang geven tot het internet. Kijk dus even welk programma je toegang moet geven om te internetten. Ik draai zelf ook XP pro met ZoneAlarm en ik moet "Generic Host Process for win32 services" (zit standaard in Windows) toegang geven tot internet. Ook zou je kunnen proberen om de beveiliging van zonealarm (het internet gedeelte)lager te zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Dan moet je een IP adres als trusted IP in Local Zone opgeven. Zonealarm, Security, Advanced, Add,IPAddress Kijk hier ook eens: http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/windows/beveiliging/zonealarmadsl.html Beter niet de beveiliging vanZonealarm lager zetten! Cheers, Ropo =========================================== Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Ropo, Hartelijk dank voor je reactie. Welk IP adres moet ik als trusted IP in ZoneAlarm opgeven? Bedoel je het IP adres van mijn provider? Voor de goede orde wil ik erop wijzen dat ik gebruik maak van een inbelverbinding (over telefoonlijn) en geen gebruik maak van ADSL. Groetjes Koen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Yep, IP provider. Laat ff weten of het lukt. Anders moet je ook nog maar even in je helpfile kijken (ZoneAlarm_Help.htm; staat in je dir waar je ZA geinstalled hebt). Kijk dan onder Advanced Features, Zones: Local and Internet Zones Succes Ropo ==================================== Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Ropo, Hartelijk dank voor je snelle antwoord. Ik ga nu op zoek naar het IP adres van HCCNet. En ga het vanavond even uitproberen. Laat het je morgen wel weten hoe het afgelopen is. Ga zeker ook de ZoneAlarm helpfile doorspitten. Ik hoop dat daar ook een verklaring in staat waarom je het IP adres van je internetprovider moet toevoegen aan je trusted IP adres. Ik zou verwachten dat als je niet het IP adres van je internetprovider je helemaal niet het internet op zou kunnen komen. Hoe komt het dat ik dan toch de eerste pagina kan openen en daarna niet meer. Het zal wel aan mij liggen. Nogmaals bedankt en ik hou je op de hoogte van mijn vorderingen. Groetjes Koen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2002 Ropo (en andere meelezers), Het probleem is opgelost! Hartelijk dank voor de snelle en vakkundige reactie. 't was inderdaad niet meer dan het toevoegen van de IP adressen. Je moet het maar weten.. Nogmaals bedankt en gegroet. Koen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen