anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Ik heb windows ME en XP op ieder een aparte partitie geinstaleerd staan waaruit ik tijdens het opstarten kan kiezen d.m.v. het opstartmenu wat tijdens de instalatie van XP is aangemaakt. Ik wil nu ME verwijderen maar wel zodanig dat XP gewoon opstart. Hoe doe ik dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Maak eens een kopie van de volgende file boot.ini en zet die even op andere schijf, als het net zo werkt als bij windows 2000 kun je nu je boot ini van de c schijf verwijderen. Als het goed is start alleen xp nu op, werkt dit niet moet je die file terug zetten onder dos. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 Dit gaat in mijn geval niet op. Na veel geknoei heb ik gelukkig de oude situatie weer terug, in eerste instantie startte de hele boel niet meer op ,maar na een hele avond via de XP instalatie cd is het toch gelukt XP weer aan de gang te krijgen. Er is een nieuwe boot.ini aangemaakt hierdoor waarmee nu XP meteen opstart vanaf e:, de boot.ini file staat op c: waar ook ME nog op staat. Hoe nu c: en e: samen te voegen met alleen XP en dan nog opstarten ook? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2002 Met Partition Magic zou je 2 naastliggende partities kunnen samenvoegen. Maar in dit geval zou ik dit beslist niet aanraden. Zodra je dat zou doen verandert je partitie-verwijzing in boot.ini en de E-partitie zou als map in C komen te staan. Dat gaat flink wat zweetdruppeltjes kosten om het aan de praat te krijgen. Veel gemakkelijker om C te formatteren en hierop WinXP te installeren. Daarna kun je eventueel E als data-partitie gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2002 configuratiescherm>systeem>opstart en herstelinstellingen>instellingen>bewerken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2002 Dat geeft je alleen maar de mogelijkheid om gemakkelijk je [b:8563ef234d]boot.ini[/b:8563ef234d] te bewerken. Maar dat is toch geen oplossing voor het samenvoegen van partities? Ten eerste moet je verdraaid goed weten wat je doet, want voor je het weet start WinXP helemaal niet meer op. Maar het blijft ook een rommeltje met je partities. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2002 Als ik nu eens c: helemaal leeg zou maken op boot.ini na en boot.ini zodanig bewerk dat alles wat naar e: verwijst verandert in c: en daarna de inhoud van e: verplaats naar c:, zou er dan nog iets opstarten? Als dat zo is kan ik de rest wel rechtbreien met partition magic. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen